مهم‌ترین حوادث امروز ششم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ششم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان پس از کسب خبری مبنی بر دپوی لوازم خانگی خارجی در یکی از انبار‌های حاشیه شهر "اصفهان"، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز قضائی از انبار مذکور بازدید کردند که تعداد ۱۱ دستگاه اسپلیت، ۱۰ دستگاه کمپرسور کولر گازی، ۷ دستگاه ماشین لباسشویی، تعداد ۶ دستگاه ماشین ظرفشویی، یک دستگاه یخچال ساید، ۱۵ کیسه قطعات استوک خودرو‌های خارجی و ۱۵۴ جفت کفش خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

کارآگاه ترکیان با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال است، بیان داشت: در این زمینه یک فرد متخلف نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان در راستای حمایت از کالای ایرانی، گفت: حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه شهروندان است که می‌توان با تعامل و مشارکت با پلیس از فعالیت قاچاقچیان جلوگیری کرد و زمینه رشد اقتصادی جامعه را فراهم کنیم.
 

سوءاستفاده تعمیرکاران غیرمجاز از اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه کاربران

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در این روش افراد با تبلیغ و انتشار آگهی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیررایانه، گوشی تلفن همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل‌کار قربانی رفته و پس از تعمیر با روش‌های مختلف اطلاعات حساب‌بانکی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنان را بدست می‌آورند و سپس اقدام به سرقت از حساب و یا اخاذی از آن‌ها می‌کنند.

وی عنوان داشت: شهروندان برای تعمیرسیستم‌های رایانه‌ای وگوشی‌های هوشمند خود حتما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزار‌های غیر مجاز برروی آن اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و همچنین برای تمامی برنامه‌های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند، همچنین امکان دسترسی به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را نیز محدود کنند، چون این احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سوء استفاده و سرقت اطلاعات و یا اخاذی از آنان کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و... آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
 

دستگیری سارق جیب بر در خوروبیابانک

سرهنگ "نعمت خلیلی" فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک بیان داشت: در پی وقوع یک مورد جیب بری در شهرستان "خوروبیابانک"، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ خلیلی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و راه اندازی گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی متهم شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضائی مخفیگاه سارق تحت نظر قرار گرفت و در عملیاتی غافلگیرانه او دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک با اشاره به اینکه متهم به سرقت ۳۰ میلیون ریال وجه نقد با شیوه جیب بری، تاکید کرد: تماس به موقع شهروندان با پلیس نقش بسزایی در دستگیری مجرمان دارد.

کشف و معدوم سازی آلایش دامی در نائین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: از یک دستگاه اتوبوس بین شهری محموله ۵۹۲ کیلوگرمی آلایش دامی بدون هویت و غیرمجاز توقیف و معدوم شد. بهزاد متولی زاده افزود: پرونده متخلف به مراجع قضایی تحویل شد.

او گفت: هر گونه حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی باید با خودرو‌های ویژه دارای کارت اشتغال به حمل از دامپزشکی باشد.
 
 

آتش سوزی در اراضی کشاورزی گلپایگان

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: با اطلاع یکی از شهروندان مبنی بر آتش سوزی ۲۰ هکتار از مراتع کشاورزی در مزارع شرکت سهامی زراعی شهرستان گلپایگان، ماموران گشت انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی و عوامل آتش نشانی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ علی سبحانی با بیان اینکه در این حادثه به یک خودروی آتش نشانی نیز خسارت وارد شد، افزود: با حضور به موقع آتش نشانان و عوامل امدادی از سرایت این حریق به بخش وسیع تری از ارضی کشاورزی جلو گیری شد.

وی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.
 
 

غرق شدن پدر و پسر لنجانی در رودخانه زاینده رود

دبیر مدیریت بحران شهرستان لنجان گفت: ظهر امروز درپی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر غرق شدن پدر و پسری در رودخانه زاینده رود در محدوده شهر چمگردان، ماموران آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سعید عابدی با بیان اینکه ماموران آتش نشانی جسد این پسر بچه ۱۰ ساله را به همراه پیکر بی جان پدر ۴۰ ساله اش از آب خارج کردند افزود: آشنا نبودن به فنون شنا علت این حادثه ناگوار گزارش شد.

بنابر اعلام پزشکی قانونی در تابستان امسال با جان باختن حدود ۳۰ نفر در کانال‌ها، استخر‌های آب کشاورزی و رودخانه زاینده رود، آمار غرق شدگی ساکنان استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.