گفت:مهارت‌آموزی منطبق با نیاز شاهرود موضوعی که در بحث اشتغال می‌بایست موردتوجه دستگاه‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد کرم محمدی در دومین جلسه تخصصی اشتغال شاهرود ضمن بیان اینکه مهارت‌آموزی موضوعی که در بحث اشتغال باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: یکی از نیاز‌های اصلی در حوزه مهارت نیازسنجی از مهارت‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف تولید و صنعت شهرستان است احصا این موارد می‌تواند در امر اشتغال کمک بسیار شایان کند.

وی ضمن بیان اینکه شناسایی مهارت‌های موردنیاز بخش صنعت می‌تواند در ایجاد شغل و انگیزه برای صنعتگر نقش‌آفرین باشد، افزود: با توجه به اینکه بیشترین افراد جویای کار فاقد مهارت هستند و کمترین اشتغال مربوط به این دسته می‌شود این مهم می‌طلبد تا به‌سوی افزایش مهارت‌آموزی منطبق با نیاز‌ها در شاهرود گام برداریم.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه برای به‌کارگیری ایثارگران و جانبازان در دستگاه‌های اجرایی می‌بایست مدیران این سهمیه ۲۵ درصدی که نظام تعهد دارد را اعمال کنند، ابراز داشت: در حوزه آموزش‌وپرورش به‌ویژه برای خانم‌ها می‌توان اشتغال خوبی را ایجاد کند که انتظار می‌رود این دستگاه در این مورد اهتمام خاص را مدنظر قرار دهد.

محمدی در ادامه تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی تعهدات خوبی در حوزه اشتغال داشتند که ر عملکرد نیز مطلوب بود، اما برای برخی دیگر هنوز در سامانه اشتغال ثبت نداشتند که می‌بایست برای ایجاد اشتغال سهمیه خود اقدام کنند و از سویی اگر دستگاهی توانایی ایجاد اشتغال را دارد می‌تواند در این راه همکاری لازم را داشته باشد.

وی بابیان اینکه مدیران باید در بحث به‌کارگیری نیرو‌ها اولویت را به پیمانکاران و نیرو‌های محلی دهند، افزود: این اقدام باعث افزایش اشتغال ایجادشده در شهرستان خواهد شد و ضمن آنکه از بیکاری نیز کاسته می‌شود.

انتهای پیام / م

مدیران باید در بحث به‌کارگیری نیرو‌ها اولویت را به پیمانکاران و نیرو‌های محلی دهند

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.