کارشناس والیبال گفت: والیبالیست‌های جوانان ایران مقابل تیمی به پیروزی رسیدند که بازیکنانش در نمود کار‌های تاکتیکی بسیار موفق بودند.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان درباره قهرمانی ارزشمند تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی والیبال جوانان جهان به خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تیم ایران در مقابل تیمی به پیروزی رسید که بازیکنانش تاکتیک پذیر بودند و در نمود کار‌های تاکتیکی بسیار موفق بودند، اما چیزی که باعث برتری ایران شد روحیه جنگندگی بازیکنانمان بود. همچنین ترکیب دو قدرتی زن پوریا یلی و امیر حسین اسفندیار در تنگنا‌ها به تیم کمک شایانی داشتند.

او افزود: امیر حسین حضرت پور، امیر حسین فلاحت خواه خیلی خوب کار کردند و واقعا رشادت و جنگندگی بازیکنان و روحیه‌ای که از جانب کادر فنی به تیم تزریق می‌شد باعث شد به این نتیجه برسیم.

دو تیم بازی نزدیکی به نمایش گذاشتند

حمیدی ادامه داد: دو تیم بازی را از جهت تاکتیکی و فنی بسیار نزدیک انجاتم می‌دادند و آن چه که در تیم ایران تاثیر گذار بود علاوه بر روحیه جنگندگی تجربه بازیکنانی، چون اسفندیار بود، این قهرمانی محصول توجه گلخانه‌ای به بازیکنان جوان مملکت است، پشتوانه خوبی ایجاد کردیم و امیدوارم با این قهرمانی به آینده بیشتر توجه کنیم و بدانیم پشتوانه‌های ما می توانند جا پای بزرگان بگذارند، البته این بدان معنی نیست که بزرگان باید به کنار بروند بلکه بدین معنی است که جوانان خوبی داریم و باید جدی بگیرم آن‌ها را.

ماجرای المپیک متفاوت است

او در پاسخ به شرایط تیم ملی و این که آیا می‌توان با این نفرات به المپیک هم امیدوار بود عنوان داشت: ماجرای المپیک متفاوت است ما در لیگ جهانی که تیم‌ها با ترکیب جوان و متمایز آمدند نتوانستیم مدال بگیریم. به طور مثال به ترکیب روسیه برای انتخابی المپیک نگاه کنید، ستارگان آن‌ها بازگشتند این البته در تیم‌های مختلف هم همین است.

حمیدی ادامه داد: در این که سهمیه المپیک را می‌گیریم شکی ندارم، اما اگر بخواهیم به مدال فکر کنیم رویای شیرینی است که برای آن حرکت نکردیم. ایتالیا که با بازیکنان جوانش خوب بازی میکند و با تیم جوانش در لیگ ملت‌ها بدون ستارگانش می‌درخشد در المپیک از نفرات اصلیش استفاده می‌کند و همین کار را سخت می‌کند البته ما هم بازیکنان خوبی داریم که بزرگ هستند، اما بازیکنان بزرگ مان فرسوده شدند، چون در همه صحنه‌ها از آن‌ها استفاده کردیم، زمان دیگری نداریم و نمی‌توان گفت که بروند و استراحت کنند، این بازیکنان باید برای المپیک بجنگند.

پیشنهاد می‌کنم به نسل جوان فعلی میدان بیشتری برای درخشش در آینده بدهند

او افزود: به فدراسیون پیشنهاد می‌کنم که از همین ترکیب تیم ملی جوانان وبازیکنانی مانند مجرد استفاده کند برای مسابقات ملت‌های قهرمانی آسیا که چندی دیگر میزبان آن هستیم وارد کند و به دنبال مدال نباشد هر چند که با این ترکیب می‌شود مدال گرفت، ولی اجازه دهند به شرایط خوب برسند و برای المپیک ۲۰۲۴ آماده شوند. زیرا تصور می‌کنم با این تیم جوان حتی بتوانیم از نسل فعلی هم بهتر نتیجه بگیریم.

کارشناس والیبال کشورمان در پایان عنوان داشت: این که عده‌ای نسل طلایی را در ورزش ایران باب کردند را قبول ندارم، زیرا ما کشوری هستیم که جوانان زیاد و با استعدادی داریم که نمونه شان را امشب دیدیم همین‌ها نسل طلایی هستند و در پشت آن‌ها هم نوجوانان طلایی داریم که در مجموع می‌توانیم با استفاده از آن‌ها نتیجه فوق العاده‌ای بگیریم.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - برزیل صفر/ صعود تاریخی به فینال مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان

تیم ملی جوانان ایران ۳ - ایتالیا ۲/تکمیل نمایش اقتدار در بحرین / مدال تاریخی طلای قهرمانی جهان بر گردن سرو قامتان جوان / تسلیم لاجوردی پوشان در منامه


انتهای پیام/

اظهارات حمیدی پس از قهرمانی تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار