معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:ساکنان بافت‌های فرسوده شهری خراسان جنوبی، ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت و ودیعه اسکان موقت دریافت می‌کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، علیزاده، سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ میلیون تومان از این تسهیلات برای ساخت مسکن جدید و ۱۵ میلیون تومان ودیعه اسکان موقت تا زمان ساخت مسکن جدید است که با نرخ سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.


او افزود: در صورتیکه متقاضیان به تسهیلات بیشتری برای ساخت مسکن جدید نیاز داشته باشند می‌توانند از منابع داخلی بانک مسکن با نرخ ۱۸ درصد استفاده کنند.


علیزاده گفت: ساکنانی که متقاضی دریافت ودیعه برای اسکان موقت تا زمان ساخت مسکن جدید هستند باید به سامانه تسهیلات به آدرس www.facility.udr.ir مراجعه کنند.


او با بیان اینکه هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی در ۴۶ محله فرسوده شهر‌های بیرجند، فردوس، سرایان، نهبندان، بشرویه، قاین و خوسف باید بازسازی شود، افزود: در مرحله اول این طرح، بازسازی ۳۵۰ واحد مسکونی را تصویب و تأیید کرده ایم که تاکنون فقط ۲۸ پرونده به بانک‌ها معرفی شده اند و تسریع بازسازی محلات فرسوده نیازمند مشارکت ساکنانشان است.


۳۱ درصد جمعیت شهر‌های مذکور معادل ۱۰۱ هزار نفر، در محلات فرسوده زندگی می‌کنند.
انتهای پیام/ب


پرداخت تسهیلات برای ساخت بافت فرسوده در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.