افزایش مصرف آب در اردبیل/احتمال قطعی آب در روز‌های آینده

مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل گفت: با گرم شدن هوا در روز‌های گذشته مصرف آب در اردبیل افزایش یافته است.

فتح اله نوخواه، مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل بعدازظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: به دلیل گرمای چند روز پیش مصرف آب در شهر اردبیل بیش از حد بالا رفته که لازم است همشهری‌های عزیز در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی دلیل این امر را افزایش قابل توجه مصرف دانست و تاکید کرد: طی چند روز گذشته که گرمای هوا زیاد بود، مصرف آب نیز به میزان قابل توجه و کم سابقه‌ای بالا رفته است.

وی خواستار همکاری مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب شد و افزود: اگر مشترکین همکاری نکنند احتمال قطعی و افت فشار در سطح شهر اردبیل وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل با بیان اینکه مردم باید از مصرف آب برای مصارف غیرضروری مانند شست و شوی خودرو و… خودداری کنند، بیان کرد: بستن آب هنگام مسواک زدن و یا استحمام، آب ندادن به گل‌ها در ساعت گرم روز، پرهیز از شست و شو‌های غیرضروری و… راهکار‌های آسانی است که می‌تواند به مدیریت مصرف آب کمک کند.

نوخواه همچنین برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیر زمینی در دشت اردبیل را نگران کننده عنوان کرد و گفت: با نظارت کافی در برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی می‌توان از وضعیت بحرانی کنونی جلوگیری کرد.

وی مهمترین دغدغه و چالش کنونی را در مصرف آب فرهنگسازی دانست و بیان کرد: باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب فرهنگسازی لازم در سطح اردبیل انجام شود چراکه مصرف آب در اردبیل بسیار بالاتر از میانگین‌های مصرف بوده و ضروری است تا این الگوی مصرف اصلاح شود.

مدیر امور آب و فاضلاب اردبیل تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در زمینه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب امری مهم و ضروری بوده که باید در این زمینه همگان و به ویژه رسانه‌های اردبیل تلاش همه‌جانبه‌ای داشته و مردم را از اثرات منفی اسراف در مصرف آب و عدم صرفه‌جویی آن آگاه کنند.

انتهای پیام/ح

اصلاح الگوی مصرف آب در اردبیل فرهنگسازی شود

برچسب ها: مصرف آب ، فرهنگسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.