مقامات نیروی هوایی آمریکا اعلام کردند یک یا دو بمب‌افکن بی-۵۲ بار دیگر از گورستان هواپیما‌ها خارج و وارد ناوگان هوایی این کشور می‌شوند.

بازگشت بمب افکن‌های بازنشسته بی-۵۲ به ناوگان نیروی هوایی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت دیفنس بلاگ، مقامات نیروی هوایی آمریکا در نظر دارند یک یا دو بمب افکن بی-۵۲ را که پیش از این از رده خارج شده بودند بار دیگر از گورستان هواپیما‌ها خارج کنند و به ناوگان هوایی این کشور بازگردانند.

ژنرال استفن ویلسون، معاون رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای که در بولتن نیروی هوایی منتشر شده ضمن اشاره به ضرورت بازگرداندن تعدادی از بمب افکن‌های بی-۵۲ به نیروی هوایی نوشت: هیچ هواپیمای بی-۵۲ جدیدی دریافت نکرده ایم. فرماندهی نیروی هوایی ممکن است یک یا دو بمب افکن را از گورستان هواپیما‌ها خارج کند.

او تاکید کرد ژنرال تیموتی ری، رئیس فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر، یک بمب افکن بی-۵۲ را از گورستان هواپیما‌ها خارج کرده است.

اوایل سال جاری میلادی یک بمب افکن بی- ۵۲ اچ معروف به «مرد عاقل» که ساخت آن به اوایل دهه ۶۰ میلادی بازمی‌گشت و ده سال قبل بازنشسته شد و به گورستان هواپیما‌ها در آریزونا انتقال یافت، به ناوگان نیروی هوایی آمریکا بازگردانده شد.

بر اساس مقاله‌ای که توسط دفتر عمومی بخش ۳۰۷ گورستان هواپیما‌ها منتشر شده این بمب افکن بی-۵۲ پیش از آنکه به گورستان هواپیما‌ها منتقل شود بیش از ۱۷ هزار ساعت پرواز کرده است و همین امر باعث می‌شود ارزش آن در نیروی هوایی احساس شود. بمب افکن «مرد عاقل» از سال ۲۰۰۸ به این گورستان منتقل شده بود، اما پس از آنکه در سال ۲۰۱۶ یکی از این بمب افکن‌ها سقوط کرد بار دیگر به خدمت گرفته شد.

نخستین بی-۵۲ بازسازی شده «گاست رایدر» نام داشت که در سال ۲۰۱۵ تعمیر و وارد ناوگان نیروی هوایی آمریکا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار