معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه جامع گمرکی برای رهگیری و شناسایی کالا‌های وارداتی به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حاتمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی  در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در ارومیه گفت: صدور کارت‌های بازرگانی و نظارت کارشناسی بر اعتبار این کارت‌ها با راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور کارت‌های بازرگانی موضوعی است می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات مربوط به واردات کالا از گمرکات استان را ساماندهی کند.
 
آقای حاتمی افزود: از سال گذشته تا به امروز بیش از ۲۰۰ مورد پروانه کارت بازرگانی که توسط افراد متخلف شناسایی شده بودند باطل شده یا به حالت تعلیق درآمده است.
 
او با اشاره به راه اندازی سامانه جامع گمرکی برای رهگیری و شناسایی کالا‌های وارداتی به استان بیان کرد: ثبت کالا توسط بازرگانان باید اجباری شود چرا که بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر کسی که اقدام به ثبت کالا‌های خود نکند و شناسه‌های لازم را نگیرد کالا‌هایی که از گمرک خارج می‌شود قاچاق محسوب می‌شوند و اقدام قانونی لازم در برخورد با آنان انجام می‌گیرد.
 
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه پیشگیری از وقوع جرم در ارومیه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.