باقرزاده کریمی گفت: خطرناک‌ترین گونه گیاهی غیر بومی سنبل آبی است که از ورود آن به تالاب‌ها از جمله تالاب انزلی جلوگیری می‌شود.

استفاده از سنیل آبی برای پاکسازی در تالاب‌های طبیعی نتیجه بخش نیستمسعود باقرزاده کریمی مدیرکل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با استفاده از سنبل آبی برای پاکسازی تالاب انزلی اظهار کرد: برخی از گونه‌های دریایی غیر بومی هستند، اما مهاجم نیستند، به صورتی که با گونه‌های بومی منطقه سازگاری دارند.

او با بیان اینکه سنبل آبی یک گونه مهاجم و غیر بومی است، گفت: سنبل آبی هوای تالاب را تخلیه می‌کند، چرا که مصرف آب را افزایش داده و آبزیان تالاب را با مصرف اکسیژن خفه می‌کند.

باقرزاده کریمی بیان کرد: خطرناک‌ترین گونه گیاهی غیر بومی سنبل آبی است که ورود آن به تالاب‌ها از جمله تالاب انزلی جلوگیری می‌شود.

او افزود: در کارخانه‌های اروپا در تصفیه خانه‌ها استخر‌های خاکی وجود دارد که در آن گیاه رها سازی می‌کنند که حالت تالاب مصنوعی دارد.

مدیرکل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این استخر‌ها موجب کاهش درجه هوا و هزینه‌ها می‌شوند و همچنین آن گیاه سم‌های استخر را جذب و می‌سوزاند.

او افزود: گیاهان داخل استخر‌های کارخانه‌های اروپا با هدف جذب آلودگی‌های صورت می گیرد.

باقرزاده کریمی اظهار کرد: روش استفاده از سنبل آبی در تالاب‌های طبیعی انجام نمی‌شود و تنها برای تالاب‌ها و استخر‌های مصنوعی نتیجه می‌دهد.
انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار