مدیر عامل آبفار خراسان‌جنوبی گفت:با توجه به فصل گرما ۱۰۰ روستای استان به تنش آبی مواجه هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، صفوی‌نژاد، مدیر عامل آبفار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در فصل تابستان به دلیل کاهش آبدهی چاه‌ها و عدم مدیریت مصرف شاهد تنش آبی در ۱۰۰ روستای استان هستیم، گفت: سالانه چهار میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به روستا‌های استان نیاز است.


او از آبرسانی سیار به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: متأسفانه از این تعداد روستا ۳۰۰ روستا هیچ منبع آبی ندارد و مابقی روستا‌ها نیز با مشکل کمی و کیفی آب مواجه هستند.

صفوی‌نژاد ادامه داد: خراسان‌جنوبی یک هزار و ۷۵۳ آبادی دارای سکنه دارد که ۹۱۸ روستای آن بالای ۲۰ خانوار و ۸۳۵ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد.


او با بیان اینکه ۹۵۰ روستا در استان خراسان‌جنوبی زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند، بیان داشت: از این تعداد ۷۵۰ روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.


مدیر عامل آبفار خراسان‌جنوبی از آبرسانی سیار به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان‌جنوبی خبر داد و مطرح کرد: متأسفانه از این تعداد روستا ۳۰۰ روستا هیچ منبع آبی ندارد و مابقی روستا‌ها نیز با مشکل کمی و کیفی آب مواجه‌اند.


صفوی‌نژاد با بیان اینکه ۱۹۱ روستا از ۵۰۰ روستای موجود در فهرست آبرسانی سیار دارای شبکه آبرسانی هستند، گفت: به دلیل کمبود منابع آبی موجود در شبکه گاهی اوقات در ایام گرم سال و زمان افزایش مصرف، نیازمند خدمات آبرسانی سیار می‌شوند.


او با بیان اینکه مردم در برخی روستا‌های استان حداقل نیم ساعت و حداکثر سه ساعت آب دارند، افزود: سرانه حجم آب برای هر روستایی استان روزانه ۵۰ لیتر است که در شهرستان درمیان به دلیل کمبود آب شدید روزانه برای هر خانوار ۱۰۴ لیتر آب ارسال می‌شود.


صفوی‌نژاد با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستا‌های استان به وسیله ۳۸ دستگاه تانکر انجام می‌شود، گفت: سالانه ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در قالب ۲۷ هزار سرویس آب برای روستائیان استان ارسال می‌شود و ماهانه ۲۵۰ میلیون تومان برای آبرسانی سیار به روستا‌های استان نیاز داریم.
انتهای پیام/ب


خشکسالی و بحران آب در خراسان جنوبی

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.