حریرچی گفت: تبلیغ دارو‌ها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات هر نوع مواد و محصول در رسانه‌های عمومی، طبق قانون ممنوع است.

بیش از ۹۹ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی و دارویی غیر قانونی یا فاقد مجوزندبه گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  وزارت بهداشت،  ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات پزشکی در رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: بیشتر تبلیغات پزشکی و دارویی کذب و یا غیر قانونی هستند.
 
وی افزود: تبلیغ دارو‌ها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات هر نوع مواد و محصول در رسانه‌های عمومی که مخاطب آنهـا عمـوم مـردم هستند، طبق قانون ممنوع است.

 حریرچی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی و دارویی فاقد مجوز هستند، گفت: طبق آیین نامه بند ب ماده سه سازمان نظام پزشکی همه این تبلیغات باید شماره اخذ مجوز داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: منظور از تبلیغات پزشکی و دارویی هرگونه پیام یا اطـلاع رسـانی اسـت کـه منجر به ترغیب دریافت یا مصرف خدمات و محصولات می‌شود چرا که مشتری کافی ندارد و یا تبلیغات برخی پزشکان که اکثرا هم پزشکان مطرح و برجسته‌ای نیستند به اشکال مکتوب، شنیداری، گزارش و ... صرفا برای برای جلب مشتری صورت می‌گیرد.

تبلیغ کذب در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای

حریرچی با تاکید بر اینکه، تمامی تبلیغات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای کذب هستند، گفت: تمام دارو‌هایی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند تقلبی است و از شبکه‌های غیررسمی و قاچاق وارد شده که اصلا معلوم نیست در چه شرایطی نگهداری شده اند و مصرف آن‌ها ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات سالم از طرف جامعه پزشکی گفت: در شرایط فعلی که کمبود متخصص داریم، وجود صف انتظار برای ویزیت متخصصین، انجام تبلیغات گران قیمت توسط تعداد اندکی از پزشکان می‌تواند نشانه کمبود مشتری آن‌ها و احتمالا کیفیت عملکرد ایشان باشد.
بیشتر بخوانید: صدور ۷۲ میلیون پرونده الکترونیک سلامت در کشور
معاون کل وزارت بهداشت در پایان گفت: سازمان نظام پزشکی که مسئولیت قانونی نظارت بر تبلیغات پزشکی را بر عهده دارد، اخیرا اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند. حلقه اول برخورد سازمان نظام پزشکی در مورد تبلیغات غیر اخلاقی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار