مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه مبالغ اعلام شده در فضای مجازی استان درباره توزیع اعتبارات ستاد بحران صحیح نیست گفت:اعتبارات ستاد بحران بر مبنای میزان خسارت واقعی ناشی از سیلاب توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  غلامرضا آقامیرزایی در رابطه با مطلب پخش شده در شبکه‌های مجازی با موضوع توزیع اعتبارات ابلاغی مدیریت بحران استان جهت اجرای پروژه‌های خسارت دیده از سیل شهرداری‌ها اظهارداشت: کل اعتبار ابلاغ شده به استان توسط هیئت دولت برای همه دستگاه‌های اجرایی شامل راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای، آبفای شهری، آبفای روستایی، راهداری، شرکت توزیع برق، هواشناسی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و در مجموع کل تاسیسات زیربنایی و روبنایی، مبلغ ۷۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که سهم کل شهرداری‌ها ۲۳۰ میلیارد تومان است و بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور کل اعتبار ابلاغی، تقریبا ۵۰ درصد تخصیص دارد که کل تخصیص ابلاغی اسناد خزانه اسلامی با سررسید دوساله است و هیچ‌گونه رقم ریالی به استان ابلاغ نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از همکاران به اشتباه مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان را متعلق به شهرداری‌ها اعلام کرده در حالی که مبلغ ۷۳۶ میلیارد تومان صحیح است ثانیا این رقم مربوط به کل دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها است و این اصلاحیه اعلام می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری لرستان عنوان کرد: اعتبارات باید در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مطرح و مصوب شود و هنوز در قرارگاه مطرح نشده است بنابراین رقم‌های اعلام شده در شبکه‌های مجازی مورد تایید نیست.

وی با اشاره به اینکه به طور یقین اعتبارات بر مبنای میزان خسارت‌های واقعی ناشی ازسیل، پروژه‌های مرتبط با این خسارت‌ها واعلام نظر دفتر امور شهری استانداری، انجام کار تخصصی و کارشناسی و پرهیز از اعمال نظر‌های سلیقه‌ای توزیع خواهد شد بیان کرد: پروژه‌های متعددی در هر شهر وجود دارد که همه علاقمندیم کل آن‌ها اجرا شوند، اما باتوجه به محدودیت‌های اعتبار مجبوریم صرفا پروژه‌هایی که به معنای واقعی اجرای آن‌ها در جهت مقابله با سیل‌های آینده ضرورت دارد را تامین اعتبار کنیم.

آقا میرزایی گفت: همه شهرداری‌ها موظفند که اعتبارات مذکور را صرف نقاط خسارت دیده از سیل کنند و دقت در اجرا باید به نحوی باشد که پروژه‌های انجام شده درمقابل سیل و حوادث آینده مقاوم و مانع خسارت به شهر شوند و شهرداران باید پاسخگوی پروژه‌های اجرا شده باشند.

وی تصریح کرد: درنهایت تمام سعی ما براین است اعتبارات به بهترین شکل ممکن و عادلانه توزیع شود و خبر‌ها صرفا از طریق روابط عمومی استانداری، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی مورد تایید است بنابراین از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم به اعلام نظر و مصاحبه‌های غیر رسمی توجه نکنند.

انتهای پیام/ د

اعتبارات ستاد بحران لرستان بر مبنای میزان خسارت‌های واقعی ناشی از سیل توزیع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار