رئیس شرکت نفتی «پتروبراس» اعلام کرد این شرکت از دستور دادگاه در خصوص سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی پیروی می‌کند.

رئیس شرکت نفتی پتروبراس: به پیروی از دستور دادگاه به کشتی‌های ایران سوخت می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «­رابرتو کاستلو برانکو» رئیس شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد علی‌رغم نگرانی‌ها درباره نقض تحریم‌های آمریکا، این شرکت از دستور دیوان عالی برای سوخت‌رسانی به کشتی‌های حامل غلات ایران تبعیت می‌کند.

دستکم دو کشتی ایرانی هفته‌هاست در بنادر برزیل به دلیل نداشتن سوخت و خودداری شرکت نفتی این کشور برای تامین سوخت آنها به دلیل تحریم‌های آمریکا، قادر به بازگشت به ایران نیستند.

دادگاهی در برزیل روز پنج‌شنبه به شرکت نفت و گاز پتروبراس دستور داد سوخت این کشتی‌های ایرانی را تأمین کند. این حکم روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) از سوی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید و «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشور یا شرکتی که با ایران به هر صورتی مراوده تجاری داشته باشد تحریم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فعال
۰۰:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
ماملت ایران عاشق برزیل ومحصولات آن هستیم دولتمردان برزیل انسانهای شجاع ودانشمندی هستند نباید تحریمهای آمریکاراعلیه کشوردوست خودایران اجراکنند ماملت ایران حامی جدی ملت برزیل هستیم
آخرین اخبار