چهارم مرداد هم گذشت و هنوز نه خبری از لیگ برتر است و نه قرعه کشی آن که بسیاری از تیم‌ها را بلاتکلیف کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  حداقل در یک دهه گذشته چنین اتفاقی شاید در لیگ‌های پایین‌تر بار‌ها مشاهده شده، اما در لیگ برتر نیفتاده بود.

نبود زیرساخت‌های اولیه مانند بلیط فروشی اینترنتی، امکانات رفاهی هواداران، صندلی شماره دار و گیت‌های ورود به ورزشگاه که شاید در هر کجای این جهان هستی بدیهی‌ترین به شمار برود، موجب چنین وقفه در برگزاری لیگ سطح برتر کشور شده است.

شاید اگر نماینده‌ای اف سی و سخت گیری‌های این کنفدراسیون نبود، با مسامحه همیشگی این قضایا به خیر و خوشی (البته به کام مدیران و به ضرر هواداران) تمام می‌شد و تا چند روز دیگر هم سوت اولین بازی هم به صدا در می‌آمد، اما تیم‌های ایران و در راس آن فدراسیون فوتبال حالا با چالشی بزرگ مواجه شده است.

اما از آنجایی که هر فعل و انفعالی در دنیا قطعا یک سری برنده و یک سری بازنده به دنبال دارد، این وقفه هم از آن مستثنی نیست.

تیم‌هایی مثل پرسپولیس، نساجی، صنعت نفت آبادان، شاهین شهرداری بوشهر و حتی استقلال جزو تیم‌هایی بودند که تمرینات شان به دلایل مختلف سروقت برگزار نشد و از برنامه آماده سازی منظم به دور بودند که حالا با عقب افتادن مسابقات لیگ می‌توانند خود را به شرایط آرمانی برای شروع لیگ نزدیک کنند.

به طور مثال مشکلات مالکیتی در نساجی موجب شد تیم هم سرمربی خود را دیر بشناسد، هم خیلی دیر وارد فصل نقل و انتقالات شود و هم تمرینات خود را دیر آغاز کند که همه این‌ها در صورت برگزاری سروقت بازی ها، موجب تضعیف این تیم می‌شد.

بازنده این وقفه یقینا تیم‌هایی مثل فولاد، سپاهان، پدیده و سایپا هستند که از مدت‌ها قبل تمرینات و اردو‌های خود را آغاز کرده اند و طبق برنامه آماده سازی پیش رفتند، اما حالا تعویق مسابقات در برنامه‌های آن‌ها خلل جدی وارد می‌کند و باید با بازی‌های دوستانه که هیچگاه جای بازی رسمی را نمی‌گیرد، خود را آماده نگه دارند.

هرچند از تاریخ دقیق برگزاری لیگ اطلاع دقیقی در دسترس نیست و در فدراسیون هم همه به طور متفق القول می‌گویند تا ورزشگاه‌ها حاضر نشوند، لیگ برگزار نمی‌شود، اما انگار برگزاری لیگ دلیل مهم تری دارد.

گویا فیفا به فدراسیون فوتبال هشدار داده در صورت آزاد نکردن ورود بانوان به ورزشگاه در برگزاری لیگ برتر، فوتبال ایران را با تعلیقی سخت جریمه می‌کند و حالا مسئولان فدراسیون در حال رایزنی با مقامات داخلی هستند تا این مشکل را حل و فصل کنند.

روزنامه ایران که روزنامه نزدیک به شمار می‌رود، امروز در تیتر اول خود خبر از آغاز لیگ در تاریخ ٢٦ مرداد داده است که البته هنوز تایید یا تکذیب نشده است.

انتهای پیام/ م

سود و ضرر تعویق لیگ به سود کیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار