بر اساس نظرسنجی روزنامه «بیلد» آلمان با همکاری موسسه افکارسنجی اینزا، ۵۱ درصد آلمانی‌ها مخالف اعمال سیاست در‌های باز آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به روی پناهجویان هستند.

۵۱ درصد مردم آلمان مخالف سیاست‌های مهاجرتی مرکل هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس نظرسنجی روزنامه «بیلد» آلمان با همکاری موسسه افکارسنجی اینزا، ۵۱ درصد آلمانی‌ها مخالف اعمال سیاست در‌های باز آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به روی پناهجویان هستند.

بحران مهاجرت (سال ۲۰۱۵) و به دنبال آن، اتخاذ سیاست (در‌های باز به روی آوارگانِ) آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برداشت‌های متفاوت بسیاری از شهروندان آلمانی را به همراه داشته است؛ به طوری که برخی‌ها بجای حمایت از این سیاست به مخالفان این سیاست تبدیل شدند و برخی دیگر که پیشتر، مخالف بودند، موافق شدند.

با این حال یک پنجم سوال شوندگان آلمانی، هیچ نظری در مورد سیاست دولت آلمان در ارتباط با مهاجرت نداشتند.

این دیدگاه تغییر یافته، دقیقا در میان شهروندان آلمانی مشهود بود. چون در همین زمینه، روزنامه «بیلد» آلمان با همکاری موسسه افکارسنجی اینزا یک نظرسنجی انجام داد که در آن از ۲۰۴۳ شهروند سئوال شد.

در این نظرسنجی، ۱۸ درصد از پرسش شوندگان که پیشتر با سیاست مهاجرتی آنگلا مرکل موافق بودند، ابراز مخالفت، اما برعکس، پنج درصد از سیاست‌های مرکل در حوزه مهاجرت حمایت کردند.

۲۶ درصد همچنان از تدابیر مهاجرتی مرکل حمایت کردند و ۳۳ درصد نیز همچنان (از گذشته تاکنون) مخالف این سیاست باقی ماندند.

۱۴ هم هنوز در برابر این موضوع، انگیزه و علاقه‌ای از خود نشان ندادند و پانزده درصد هم در این باره، ابراز بی اطلاعی کردند.

یافته‌های این نظرسنجی نشان داد ۳۱ درصد از سئوال شوندگان آلمانی از سیاست مرکل در مساله مهاجرت حمایت می‌کنند، ۱۹ درصد، هیچ نظری نداشتند و ۵۱ درصد نیز مخالف اعمال این سیاست هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار