مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:اکثر آتش سوزی‌های امسال بدلیل سهل انگاری عوامل انسانی رخ می‌دهد .

سهل انگاری انسان ها باعث بروز آتش سوزی می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه  در خصوص تجهیزات برای اطفاء حریق گفت: امکاناتی که در اختیار محیط بانان برای اطفاء حریق وجود دارد آتش کوب و سایر تجهیزات اولیه و مبتدی است.

یاوری افزود: حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان بر عهده کلیه محیط بانان و پرسنل محیط زیست استان می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: خوشبختانه با توجه به روابط بسیار خوب و مناسب و همکاری که با سازمانها، نیرو‌های نظامی و انتظامی استان و مردم داریم در مواقع اضطرار و آتش سوزی از حمایت خاصی برخورداریم.

وی گفت: البته صعب العبور بودن مناطق بعضاً دچار مشکلاتی در زمان اطفاء حریق می‌شود که این عمل باعث کندی عملیات اطفاء حریق می‌شود.

یاوری گفت: ۱۴ اکیپ واکنش سریع در سطح استان برای کنترل اطفاء حریق در مواقع آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت داریم که به محض وقوع حادثه همکاران ما به منطقه اعزام می‌شوند.

یاوری در ادامه به نقش مؤثر دهیاری‌ها در زمان اطفاء حریق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با آموزش‌هایی که در سطح استان برای دهیاری‌ها در زمینه اطفاء حریق صورت گرفته است باعث شده است که در زمان وقوع آتش سوزی، مدیریت و کنترل آتش با چالش کمتری نسبت به قبل مواجه شویم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه اکثر آتش سوزی‌های امسال بدلیل سهل انگاری عوامل انسانی رخ می‌دهد افزود: بارندگی‌های بی سابقه امسال و مستعد بودن پوشش گیاهی در مناطق، خطر آتش سوزی را افزایش داده است.

وی گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده از کلیه هم استانی‌های عزیز و گردشگران خواهشمندیم که از برپایی آتش در اینگونه مناطق جداً خودداری نمایند تا شاهد بروز حوادث ناگوار آتش سوزی و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع که جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند نباشیم.

یاوری در پایان گفت: شماره تلفن ۱۵۴۰ پل ارتباطی مردم و محیط زیست در صورت وقوع آتش سوزی و یا تخلفات زیست محیطی می‌باشد که همواره در دسترس عموم و توسط همکاران ما رصد می‌شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

۱۴ اکیپ واکنش سریع در سطح استان کرمانشاه  برای کنترل اطفاء حریق آماده هستند

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.