امام‌جمعه شیراز گفت: عده‌ای می‌خواهند عظمت نماز جمعه را بشکنند و آن را تضعیف کنند، اما نمی‌دانند نماز جمعه سنت رسول گرامی اسلام (ص) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به ۵ مرداد سالروز بزرگداشت اقامه نماز جمعه، افزود: نماز جمعه پایگاه مقاومت اسلامی در دنیا است و همه دنیا می‌دانند که روز جمعه با اراده پولادینی از ناحیه مؤمنان مواجهند، مؤمنانی که در یک اجتماع عظیم و وحدت‌بخش گردهم می‌آیند.

وی افزود: عده‌ای می‌خواهند عظمت نماز جمعه را بشکنند و آن را تضعیف کنند، اما نمی‌دانند نماز جمعه سنت رسول گرامی اسلام (ص) است.

خطیب جمعه شیراز، رشد تقوا در افراد را از اثرات مثبت نماز جمعه اعلام و بیان کرد: تقوا عاملی است که در گرفتاری‌های فرد و جامعه می‌تواند یاریگر انسان باشد.

آیت الله دژکام ادامه داد: تقواست که سبب می‌شود افراد در انتخابات فریب فریب کاران را نخورند و کسانی را برگزینند که در پایان نگویند فلانی ما را فریب داد.

امام‌جمعه شیراز، استقامت در برابر تهدیدات و مکر دشمنان را ثمره دیگر تقوای سیاسی دانست و یادآور شد: در تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا، باتقوا‌ها محکم ایستادند، اما کاپیتالیست‌ها در زمین دشمن بازی کردند و تسلیم شدند، زیرا تقوا نداشتند.

وی، همچنین تقوا را مانع بی‌حیایی دانست و اظهار داشت: بی‌حیایی اقسامی دارد و یکی از اقسام آن بی‌حیایی در لباس و پوشش است چراکه فرد بی‌حیا می‌خواهد جلوه گری و خودنمایی کند.

نماینده، ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به رونق تولید، شعار سال گفت: این شعار باید در استان نمود پیدا کند و طبق بودجه امسال باید ۳۰ هزار شغل در استان ایجاد شود و همه دست اندر کاران و مسئولان مرتبط باید تلاش کنند این موضوع محقق شود.

آیت الله دژکام اشاره‌ای هم به پتروشیمی‌های فارس داشت و گفت: الزاما چهار پتروشیمی باید در فارس ایجاد شود و امکانات مالی برای استان تامین شده، اما متاسفانه بعضی‌ها در راه اندازی این چهار طرح مهم پتروشیمی سنگ اندازی می‌کنند که لازم است مسئولان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/م

نماز جمعه پایگاه مقاومت اسلامی در دنیا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار