معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت گفت: شرایط فعلی کشور از شرایط جنگ حساس‌تر است، اما با مشارکت و همدلی می‌توان مشکلات را حل کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیما سادات لاری معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نیشابور گفت: نسل جوان و دانشجویان ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید هستند و به این منظور باید الگو‌های فرهنگی، اخلاقی و ادبی پررنگ شوند.

او ادامه داد: نیشابور دارای اسطوره‌های اخلاقی و هنری مهم است و در این زمینه می‌تواند نقش تاثیرگذار ایفا کند.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درگیری‌های سیاسی و جناحی باعث شده است از این ظرفیت‌های بالقوه غفلت کنیم و الگو سازی مناسبی نداشته باشیم.

لاری افزود: نیشابور دارای دانشکده پزشکی با وسعت قابل توجه می‌باشد که در آن هدف گذاری‌هایی با اولویت مسائل و مشکلات ملی در بخش ناباروری و سالمندی انجام شده که بسیار حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: آغاز طرح مطالعاتی و تحقیقاتی کوهورت در نیشابور نمونه‌ای از شاخصه‌های پیشرفت است که نیازمند شجاعت و برنامه ریزی منسجم می‌باشد.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت به پیشرفت‌های چشمگیر در بخش آموزش، بهداشت و درمان رسیده ایم.

لاری افزود: شرایط فعلی از شرایط جنگ حساس‌تر است، ولی با مشارکت و همدلی می‌توان مشکلات را حل کرد و برگزاری اردو‌های جهادی باعث تقویت روحیه همدلی بین دانشجویان می‌شود و به مردم این پیام را می‌دهد که مسئولان به فکر آنان هستند.

 

بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها نیازمند بازنگری است

 

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها کافی نیست و نیازمند توجه و بازنگری است.

او تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر یادگیری تخصص‌های لازم در رشته‌های خود باید در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند تا با آگاهی به این مسائل در سطح کلان بتوانند در حوزه‌های مدیریتی تاثیر گذار باشند.
 

نیشابور میزبان گروه‌ های پزشکی_جهادی  است

 

محسن عظیمی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: نیشابور از ابتدای امسال میزبان تیم پزشکی مرهم و هم اکنون گروه پزشکی جهادی صراط الحمید است.

او ادامه داد: بیش از ۱۲۰ عمل جراحی در بیمارستان حکیم نیشابور توسط اعضای تیم مرهم برای درمان کودکان مبتلا به شکاف کام و لب، درد‌های اسکلتی، عضلانی و مفاصل و بیماری‌های فوق تخصصی شبکیه و قرنیه چشم به صورت رایگان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هم اکنون کانون جهادی صراط الحمید متشکل از ۷۰ دندانپزشک به منظور  ارائه خدمات رایگان به مردم منطقه کم برخوردار در نیشابور کار خود را آغاز کرده است.

عظیمی نژاد افزود: اعضای این کانون از ۳۰ تیر ماه در بخش میان جلگه نیشابور به صورت تیم‌های ثابت و سیار به مردم شهر عشق آباد، روستا‌های فدیشه، قاسم آباد و سالاری خدمات رایگان و تخصصی دندانپزشکی مانند کامپوزیت، درمان ریشه، جرم گیری، جراحی و آموزش بهداشت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.