بر اساس اعلام یک نشریه انگلیسی، بولیوی در جریان سفر هیئت ایرانی به این کشور آمریکای لاتین از تمایل خود برای خرید پهپاد‌های ایرانی سخن گفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی «جینز» نوشت به دنبال دیدار ۲۳ جولای (اول مرداد) هیئت‌های عالی‌رتبه ایرانی و بولیویایی در این کشور آمریکای لاتین، بولیوی در آستانه خریدن پهپاد‌های ایران قرار دارد.

طبق این گزارش، «دیگو پاری»، وزیر خارجه بولیوی، بعد از دیدار «محمد جواد ظریف» با «اوو مورالس»، رئیس‌جمهور بولیوی، امضای یادداشت تفاهم در زمینه‌های تبادلات دانشگاهی و فناوری به ویژه در حوزه‌های فناوری دفاعی بین دو کشور را اعلام کرده بود.

پاری افزود: «طی ماه‌های آینده نشست‌هایی بین وزرای (دو کشور ایران و بولیوی) برگزار خواهد شد تا بولیوی همچنین بتواند به پهپاد‌های (ایرانی) دست یابد، پهپاد‌هایی که هدف اصلی استفاده از آن‌ها در موضوع مقابله با قاچاق مواد مخدر است».

وزیر امور خارجه ایران اول مرداد ماه در ایستگاه پایانی سفر به سه کشور آمریکای لاتین به منظور دیدار و گفتگو با مقام‌های بولیوی به این کشور سفر کرده بود. وی در این سفر با رئیس جمهور و دیگر مقام‌های بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار