کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از مرگ خاشقجی، ولیعهد سعودی راز باقی ماندن خود در قدرت را در علنی کردن دوستی با این رژیم و دشمنی با ایران دانسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کانال سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن پخش اظهار نظر شماری از تحلیلگران و وبلاگ‌نویسان سعودی در حمایت از رژیم صهیونیستی و دشمنی با فلسطینیان، اعلام کرد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، پس از مشخص شدن مشارکت در قضیه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، فهمید که اگر می‌خواهد در قدرت بماند باید روابطش با رژیم صهیونیستی و دشمنی با فلسطینیان و ایران را علنی کند.

گزارشگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ”عربستان ظرف چند سال گذشته موضعش را تغییر داده و تهدید ناشی از ایران باعث شده است خود را در مجموعه روابطی پیچیده، به اسرائیل بچسباند و این را حتی در سطح فتوا‌های دینی نیز می‌توانیم احساس کنیم.“

گزارشگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه بر مجموعه‌ای از مواضع تحلیلگران و وبلاگ‌نویسان سعودی متمرکز شد که تأیید کننده ائتلاف سعودی با رژیم اشغالگر در برابر آن چیزی است که آن را تهدید ایران می‌خوانند.

محمد العیصی، روزنامه‌نگار سعودی عربستانی، در این خصوص گفت: ”اگر ما از ائتلاف در خاورمیانه برای مقابله با ایران صحبت می‌کنیم می‌باید اسرائیل حضور داشته باشد. اولویت اکنون مقابله با ایران است، زیرا دشمن است. “

یک تحلیلگر دیگر سعودی گفت: ”ما با اسرائیل مشکل مرزی نداریم. ما با ایران در منازعه هستیم.“

یک کارشناس دیگر سعودی مدعی شد: ”مملکت عربستان می‌تواند ایران را از روی کره زمین محو کند. “

گزارشگر این شبکه صهیونیستی در ادامه گفت بیشترین حمله سعودی‌ها به فلسطینیان بود و تحلیلگران و وبلاگ‌نویسان سعودی با بدترین عبارت‌ها به آنان حمله و حق یهودیان (اشغالگران صهیونیست) را در اشغال فلسطین به رسمیت شناختند.

فعال عربستانی در این‌باره گفت: ”درصد بسیار بالایی در سعودی نمی‌خواهند که با فلسطینیان تعامل کنند بلکه بر عکس برای تعامل با اسرائیلی‌ها آمادگی دارند.“

کانال سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد محمد بن سلمان پس از دست داشتنش در قضیه جمال خاشقجی فهمید که اگر می‌خواهد در قدرت بماند باید روابطش با اسرائیل و دشمنی‌اش را با فلسطینیان و ایران علنی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار