غلامی با اشاره به نارضایتی رؤسای دانشگاه‌ها از بودجه گفت: دانشگاه‌ها بودجه خود را در زمان مقرر دریافت نمی‌کنند.

واکنش وزیر علوم به کمبود بودجه دانشگاه‌ها/ سازمان برنامه  در زمان مشخص به ما پول نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور از میزان بودجه تخصیصی ناراضی هستند. آنها کمبود بودجه پژوهشی را مشکل اصلی می دانند. بودجه محدود سبب می‌شود برنامه‌های دانشگاه‌ها به درستی پیشرفت نکند و این برنامه ها در مواردی با مشکل روبرو شود.

درباره کمبود بودجه دانشگاه‌ها با نظرات متعددی وجود دارد؛ مجلسی‌ها معتقدند اعضای وزارت علوم در زمان تدوین بودجه توانستند به خوبی از میزان بودجه خود دفاع کنند و اگر دانشگاهیان نسبت به بودجه ناراضی هستند باید این مساله را به گوش مسئولان وزارت علوم برسانند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر این باور است، میزان بودجه مشکل اصلی نیست بلکه نحوه تخصیص آن باعث ایجاد چالش‌های فراوان شده است.


بیشتر بخوانید: توضیحات وزیر علوم درباره چگونگی برخورد با خریداران مدرک تقلبی


افزایش یا کاهش بودجه دانشگاه‌ها مطرح نیست

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره میزان بودجه دانشگاه ها بیان کرد: در حال حاضر بحث افزایش یا کاهش بودجه وزارت علوم و دانشگاه‌ها مطرح نیست، موضوع مورد بحث تخصیص مناسب بودجه در زمان مناسب آن است.

وی ادامه داد:  متاسفانه دانشگاه‌های ما بودجه مورد نظر خود را در زمان مقرر دریافت نمی‌کنند، همین موضوع سبب مشکلاتی شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره کاهش تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها گفت: با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه صحبت کرده‌ایم تا آنها در زمان مقرر کاهش تخصیص دانشگاه ها را جبران کنند و در همان زمان مقرری که دولت مشخص کرده است، بودجه را به وزارت علوم تزریق کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.