۸۰۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد.

وجود ۸۰۰ هزار حلقه چاه در بخش کشاورزی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد.

او افزود: نیمی از این چاه‌ها به صورت غیرمجاز حفر و مورد استفاده قرار گرفته اند.

اکبری اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد از تأمین منابع آبی کشور از سفره‌های زیرزمینی صورت می‌گیرد که در صورت نبود مدیریت در مصرف درست آب، در آینده بخش کشاورزی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

او میزان خسارت پدیده سیلاب بهار سال جاری به زیرساخت‌های بخش کشاورزی کشور را افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: با تشکیل پرونده، فرآیند پرداخت خسارت از سوی دستگاه‌های متولی در سطح کشور به سیل زدگان آغاز شده است.

اکبری گفت: پارسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی سنتی و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی مدرن تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال ایجاد شبکه آبیاری نوین در بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی اجرایی شده است افزود: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

اکبری اضافه کرد: استان‌های هرمزگان و چهارمحال و بختیاری با اجرای بیش از ۵۴ درصد سیستم آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی، به ترتیب رتبه اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ف

آغاز پرداخت خسارت به سیل زدگان بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار