برگزاری جشن نو سال تبری همراه با اجرای بازی‌های بومی محلی موجب ماندگاری فرهنگ مازندران می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جشن نو سال تبری که دوم فردینه ماه ۱۵۳۱ و برابر با ۳ مرداد ۱۳۹۸ است در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد.

حسین اسلامی از کارشناسان زبان و فرهنگ مازندران در این همایش با بیان اینکه آرش کمان گیر از اسطوره‌های شاهنامه، مازندرانی بوده است گفت:به زبان و فرهنگ مازندران باید بیشتر توجه کنیم.

وی افزود: برگزاری و احیاء زبان و فرهنگ و آداب و رسوم به ویژه جشن‌ها، مراسم‌های مذهبی و آیینی و بازی‌های بومی محلی و غذا‌های سنتی و بومی محلی موجب ماندگاری فرهنگ مازندران می‌شود.

اسلامی گفت : برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها موجب بیشتر شدن مهر و محبت میان مردم می‌شود و در میان نوجوانان و جوانان علاقمندان زیادی دارد.

نواختن سرنا و دسرکوتن توسط استادان برجسته‌ی دسرکوتن مازندران، علی و محسن علیزاده، رونمایی از کتاب داستان به زبان مازندرانی به نویسندگی ثریا محمدی، اجرای آیین‌های ویژه‌ی تحویل نو سال تبری، اجرای بازی‌ها و موسیقی بومی محلی توسط گروه کودکان و نوجوانان زندگی و آیین‌های متنوع جذاب و شاد تبری از مهم‌ترین برنامه‌های این جشن بود.

پذیرایی از شرکت کنندگان با شیرینی‌ها (پشت زیک و بها دونه) و نان محلی ویژه نوسال همراه با عطر خوش شربت گل محمدی دودانگه از دیگر برنامه‌های این جشن بود.


انتهای پیام/ آ


جشن نو سال تبری در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار