کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی لحن خود را در مقابل کره جنوبی و رویکرد دوگانه این کشور تشدید کرد.

هشدار شدیدالحن کره شمالی: آزمایش موشکی ما هشداری به جنگ‌طلبان ارتش کره جنوبی بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز جمعه اعلام کرد آخرین آزمایش موشکی این کشور هشداری برای جنگ طلبان کره جنوبی بود تا آن‌ها واردات تسلیحات پیشرفته و رزمایش با آمریکایی‌ها را متوقف کنند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه از آزمایش یک سلاح تاکتیکی هدایت شونده جدید خبر داد که نخستین آزمایش موشکی کره شمالی از زمان دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ۳۰ ژوئن در مرز دو کره بود.

بنابر این گزارش، این اقدام پیونگ یانگ می‌تواند بر مذاکرات با واشنگتن سایه بیندازد. آن هم در حالی که این مذاکرات از زمان شکست نشست هانوی در ماه فوریه به بن بست رسیده است.

کیم جونگ اون گفت: ما ناچاریم به توسعه سلاح‌های فوق قدرتمند برای از بین بردن تهدیدات بالقوه و مستقیم امنیت ملی خود از سوی جنوب ادامه دهیم.

سرهنگ لی پیترز، سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد آزمایش‌های کره شمالی هیچ تهدیدی برای کره جنوبی یا آمریکا محسوب نمی‌شوند و هیچ تاثیری بر مواضع دفاعی نداشتند.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی تصاویری از پرتاب موشک‌ها منتشر کرده است که در آن‌ها کیم جونگ اون در حال مشاهده پرتاب از طریق دوربین یا بر روی صفحه نمایش دیده می‌شود.

کیم جونگ اون اعلام کرد این آزمایش هشداری به جنگ طلبان ارتش کره جنوبی بود. وی کره جنوبی را به بازی دوگانه متهم کرد و گفت این کشور از یک سو تاکید می‌کند حامی صلح است و هم زمان تسلیحات وارد می‌کند و رزمایش برگزار می‌کند. وی هشدار داد مقامات کره جنوبی نباید دست به چنین اقداماتی بزنند که به منزله خودکشی است و نباید مرتکب اشتباه و نادیده گرفتن این هشدار شوند.

لی پیترز گفت بنابر اعلام فرماندهی نیرو‌های آمریکا در کره جنوبی این آزمایش شامل نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک بود. یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی هم گفت دو موشک آزمایش شده مسیر ۶۰۰ کیلومتری را طی کردند و این بی شک نوع جدید از موشک بود که مشخصاتی مشابه موشک SS-۲۶ اسکندر روسیه دارد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در مورد آزمایش موشکی کره شمالی مدعی شد پیش از مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، فعالیت‌های پیونگ یانگ برای واشنگتن، سئول و توکیو بسیار خطرناک‌تر بود. وی افزود مذاکرات جدید هنوز هم امکان پذیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار