امام‌جمعه خرمشهر گفت: به‌عنوان راهکار می‌توان تشکل‌هایی تحت عنوان «خیران عقیده» را تشکیل داد که در استحکام باورهای اعتقادی قشر کم برخوردار مؤثر باشند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور امام‌جمعه خرمشهر امروز در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه گفت: فقر و ناتوانی مالی در رفع نیازمندی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز گرایش به سمت فرق ضاله باشد و می‌طلبد حرکتی مردمی برای پیشگیری از این امر انجام شود.

وی افزود: تشکیل خیران عقیده به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح است که در قالب آن خیران با تأمین نیازمندی‌های قشر ضعیف در نقاط کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر، مانع انحراف از مسیر اصلی دین شوند که بی‌شک ارزش و جایگاه آن کمتر از خیران مدرسه‌ساز و خیرین سلامت نخواهد بود.

امام‌جمعه خرمشهر در ادامه تزریق امید به جامعه را عاملی در کاهش ناهنجارهای اجتماعی و بزه دانست و ادامه داد: بیان مشکلات ریزودرشت در خطبه‌های نماز جمعه و همین‌طور پرداخت بسیار رسانه‌ها به مشکلات و کاستی‌ها می‌تواند عامل تزریق ناامیدی باشد.

حجت‌الاسلام عادل پور گفت: ناامیدی باعث ناامنی اجتماعی می‌شود و بیانات اخیر مقام معظم رهبری که از ائمه جمعه خواسته در خطبه‌ها به این موارد کمتر پرداخته شود ریشه در همین امر دارد.

وی افزود: باید پیش از مطرح کردن مشکلات شهری سعی در رفع آن‌ها داشت و عنوان کردن مشکلات به‌عنوان مرحله آخر و پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها قرار گیرد.

امام‌جمعه خرمشهر خواستار شد این نوع نگاه، الگویی برای رسانه‌ها نیز باشد و آن را از مصادیق تقوای رسانه‌ای دانست.

وی گفت: از مسائل مهم در رسانه‌ها بحث رعایت تقوای رسانه‌ای است که پرهیز از دروغ، تهمت و شایعه‌پراکنی نمونه‌ای از وجود این نوع تقوا است.

حجت‌الاسلام عادل پور توضیح داد: رسانه‌ها گاهی ناخواسته در وضعیت تهمت زنی قرار می‌گیرند یا مطلبی را بدون تأمل در عواقب آن منتشر می‌کنند که هرچند ناخواسته بوده اما تأثیرگذار است.

وی افزود: ترویج گفتمان انقلابی و مطالبه گری بر اساس قانون عاملی است که رسانه‌ها را در عمل به رسالت خود در راستای تقوای رسانه‌ای یاری می‌کند.

امام‌جمعه خرمشهر این نکته را نیز متذکر شد که رسانه‌ها در خصوص فساد نباید مماشت کرده و باید ورود قاطعی در این موضوع داشته باشند.

وی در ادامه این نکته را نیز متذکر شد که رسانه‌ها در این بحث نیز باید هوشیار باشند که ورود زودهنگامشان خللی در برخورد با فساد ایجاد نکند.

انتهای پیام/ د

تشکیل تشکل‌هایی تحت عنوان «خیران عقیده»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.