رئیس قوه قضائیه گفت: اجرای عدالت در همه سطوح و حوزه‌ها امر مهمی است و مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در دیدار با استادان و فعالان حقوقی خراسان رضوی گفت: باید مزه شیرین عدالت بر کام مردم بنشیند، آموزش و پرورش و تربیت نقش مهمی در احیای تعاملات عالی نفسانی، انسانی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.
 
او با بیان اینکه در بین مفاهیم دینی هیچ مفهمی پس از توحید گسترده‌تر از عدالت نیست تصریح کرد: فعالان دستگاه قضا، قضات و وکلا باید در مسیر حق حرکت کنند و نقش مهمی در تحقق عدالت دارند.

رئیس قوه قضائیه  با بیان اینکه روزآمدی علمی در دستگاه قضا ضرورت همیشگی است گفت: پیوند قوه قضائیه با دانشگاه و حوزه ضروری است و در دستگاه قضا همواره با علم و دانش روز سر و کار داریم.



حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اندیشه و عمل انقلابی باید پیشه کرد افزود: اجتهاد تمدن ساز ما باید پاسخگوی سوالات مختلف در حوزه دستگاه قضا باشد و دانشگاه و حوزه باید در این عرصه تلاش کنند.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در گام دوم باید دستگاه قضایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم بنابراین کار متفاوت نیاز است و همه باید در نگاه تحولی سهم و نقش خود را ایفا کنند.

او تصریح کرد: باید گام‌های بلندی برای حل مشکلات فعلی برداشته شود، موسسات حقوقی باید ساماندهی و تعرفه‌ها واقعی و شفاف شوند.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر برخورد با افراد متخلف، فاسد و سوداگر ادامه داد: نباید فعالیت تعدادی سودجو فعالیت عدالتخواهانه دست اندرکاران در این حوزه را در نظر مردم خدشه دار کند.

او تصریح کرد: باید به حداقل نقض آرا برسیم و علت نقض آرا مشخص و ریشه یابی شود.

در این مراسم جمعی از استادان و فعالان حقوقی نیز به بیان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود در این حوزه پرداختند.

رئیس قوه قضائیه همچنین امروز به صورت سرزده از دادسرای مشهد بازدید و با مراجعه کنندگان گفتگو کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

دیدار رئیس قوه قضائیه  با استادان و فعالان حقوقی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.