دادگاهی در برزیل به شرکت «پتروبراس» که از تأمین سوخت برای کشتی‌های ایران خودداری کرده بود دستور داده سوخت آن‌ها را تأمین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در برزیل به شرکت نفت و گاز «پتروبراس» که پیشتر به علت رعایت تحریم‌های آمریکا از تأمین سوخت برای کشتی‌های ایران خودداری کرده بود دستور داده سوخت این دو کشتی را تأمین کند. این حکم روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) از سوی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند چند کشتی برزیلی هفته‌ها است به علت نداشتن سوخت قادر به بازگشت به ایران نیستند، زیرا شرکت دولتی نفت و گاز «پتروبراس» از فروش سوخت به آن‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا خودداری می‌کند.

خبرگزاری رویترز، ابتدا ۲۸ تیرماه گزارش داده بود شرکت پتروبراس از فروش سوخت به دو شرکت ایرانی حامل ذرت خودداری کرده و این دو شرکت دو ماه در بنادر برزیل معطل سوخت مانده‌اند.

اوپراتور بندر پاراناگوآ به رویترز گفته است کشتی‌های «باوند» و «ترمه» که حامل اوره و محصولات پتروشیمی مورد استفاده در کود شیمیایی بودند، دو ماه پیش وارد برزیل شدند. انتظار می‌رفت آن‌ها ذرت بارگیری کنند و به ایران بازگردند، اما سوخت کافی برای ادامه سفر نداشتند.

این خبرگزاری یک روز بعد (۲۹ تیرماه) گزارش داد دو کشتی فله‌بر دیگر ایران هم که با محموله «اوره» به برزیل آمده بودند گرفتار وضعیت مشابهی شده‌اند.

دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مرداد ماه و آبان‌ماه سال گذشته اجرایی شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
ایران باید بدنبال تهیه و تولید سوخت کشتی ها و هواپیما ها و زیر دریایی ها با انرژی اتمی باشد تا دچار چنین مشکلی نشود
آخرین اخبار