سرباز پرنده فرانسوی در اولین آزمایش خود برای عبور از کانال مانش شکست خورد و به داخل دریا افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پس از یک هفته تبلیغات گسترده رسانه‌های فرانسوی قرار شد صبح امروز پنجشنبه فرانکی زاپاتا، که به مرد پرنده فرانسه شهرت یافته است (اینجا)، مسافت ۳۶ کیلومتری ساحل سنگت نزدیک بندر کاله در شمال این کشور تا بندر دووِر انگلیس بر فراز دریای مانش را طی و در میانه راه بر روی یک کشتی یا لنج سوختگیری کند، اما به دلایل جوی و ناکارآمدی و هماهنگی‌های ناقص دستاندرکاران، این تلاش چندساله ناکام ماند و مرد پرنده فرانسه به داخل دریا سقوط کرد.

آبرویزی برای ارتش فرانسه/ سرباز پرنده فرانسوی به داخل دریا سقوط کرد

سوخت وسیله‌ای که به دست خود فرانکی زاپاتا اختراع شده بود، نفت سفید است. او که اهل مارسی در جنوب فرانسه است از سه سال پیش این وسیله را اختراع کرده و پرواز آزمایشی آن را انجام داده بود.

در مراسم روز ملی فرانسه (۱۴ ژوئیه) یکی از ادواتی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به آن بالید و به سران اروپایی حاضر در مراسم در خیابان شانزلیزه نشان داد، همین سرباز پرنده بود.

به گفته رسانه‌های فرانسه، ناکامی مرد پرنده در عبور از کانال مانش آبروریزی بزرگی برای ارتش این کشور محسوب می‌شود که قرار بود به صورت گسترده از این سرباز پرنده استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
از اولشم معلوم بود سواري باهاش غير ممكنه
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
طرحهای جنگی فرانسه همیش در تاریخ محل طنز و تمسخر و شبیه ایده های داستانهای ژول ورن بوده است. بدترین نمونه اش استحکامات خط ماژینو است که به جای دفاع، باعث اشغال فرانسه در جنگ جهانی دوم شده است.
آخرین اخبار