مسئول امور پیگیری جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: رطب چینی در این شهرستان آغاز شد.

جبار حمادی مسئول امور پیگیری جهاد کشاورزی شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سطح زیر کشت نخیلات در این شهرستان را ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بارور و مابقی نخیلات جوان و نابارور هستند.

وی، متوسط عملکرد شهرستان کارون را ۸ تا ۹ تن در هکتار دانست و بیان کرد: با توجه به سیل اخیر پیش بینی عملکرد این شهرستان ۶ تن در هکتار خواهد بود که حدود ۱۰ درصد آن مربوط به برداشت رطب است

حمادی اظهار داشت: قسمت اعظم نخیلات این شهرستان در حاشیه ساحل شرق کارون و جوان هستند و مشکلی برای تامین آب آن‌ها وجود ندارد، به همین دلیل بهترین کیفیت تولید محصول خرما و رطب را در سطح استان دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این کاهش عملکرد بر اثر تعویق زمان مناسب تلقیح و همچنین نرسیدن اکسیژن به ناحیه ریشه نخیلات و همچنین ریزش گل و میوه ناشی از سیل اخیر و آبگرفتگی باغات است.

مسئول امور پیگیری جهاد کشاورزی شهرستان کارون افزود: در این راستا نیز تمهیداتی برای کاهش اثرات سیل از جمله؛ تامین اعتبار به منظور تخلیه اصولی آب از باغات و پرداخت خسارت به باغداران برای انجام فعالیت‌های میان باغی با هدف بازسازی و احیا نخیلات صورت گرفت.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت رطب

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.