یک تحلیلگر سیاسی اعلام کرد کابینه‌ای که نخست‌وزیر انگلیس انتخاب کرده از روی شتاب‌زدگی بوده است.

تحلیلگر سیاسی بی‌بی‌سی: کابینه بوریس جانسون از روی شتاب شکل گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لورا کونسبرگ» تحلیلگر سیاسی خبرگزاری بی‌بی‌سی، تصمیمات بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس، در خصوص انتخاب اعضای کابینه را شتابزده و به منظور دست‌یابی به وعده‌های داده شده دانست.

کونسبرگ گفت: «آن‌ها (اعضای کابینه) حاصل تصمیمات شتابزده نخست‌وزیر  هستند، کسی که می‌داند زمان در حال سپری شدن است. کسی که باید کاری را که نخست‌وزیر‌های پیش از او نتوانستند در چند سال انجام دهند طی چند ماه به سرانجام برساند».

این تحلیلگر در ادامه افزود: «گروهی که جانسون را احاطه کرده است تنها یک چیز در سر دارد و آن کمک کردن به نخست‌وزیر برای عمل به وعده‌اش  است (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در زمان تعیین شده). آن‌ها فکر می‌کنند این نشان از قدرتمندی در تعیین هدف است».

بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس، روز گذشته در اولین سخنرانی پس از برعهده گرفتن رسمی این سمت وعده داد در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به هر قیمتی که باشد از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. جانسون اعلام کرد ما خواهان برکسیت بدون توافق نیستیم.

در کابینه جدیدی که جانسون تشکیل داده است ۱۷ وزیر از کابینه ترزا می، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، حضور دارند که پیش از این یا اخراج شده و یا استعفا داده بودند.

جانسون در کابینه خود «دومینیک راب» را به سمت وزیر امور خارجه این کشور منصوب کرده است. راب ۴۵ ساله قبلا وزیر امور برکسیت بوده است. این سیاستمدار محافظه‌کار از سال ۲۰۱۰ عضو پارلمان انگلیس بوده و یکی از حامیان «برکسیت سخت» یا خروج بدون توافق از این اتحادیه است.

همچنین‎ «ساجد جاوید» وزیر اقتصاد جدید انگلیس شده است. او پیش از این وزیر کشور بود.

«پریتی پاتل» هم در کابینه جدید به وزارت کشور منصوب شده است. او پیش از این وزیر توسعه بین الملل دولت ترزا می‌ بود که به دلیل ملاقات مخفیانه با مقامات رژیم صهیونیستی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

«بن والاس» به سمت وزیر دفاع انگلیس و «لیز تراس» به سمت وزیر تجارت جدید این کشور منصوب شده‌اند.

اعضای کابینه جانسون قرار است امروز (پنجشنبه) پیش از حضور نخست وزیر در مجلس عوام با یکدیگر نشستی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار