دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا جلسه شهادت «رابرت مولر» را یک «پیروزی» خواندند که آن‌ها را برای پیش‌برد بیشتر تحقیقات ترغیب می‌کند.

دموکرات‌ها جلسه استماع روز گذشته مولر را یک «پیروزی» خواندندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماع روز گذشته (چهارشنبه) رابرت مولر، بازرس سابق پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، را یک «پیروزی» خواندند که تحقیقات آن‌ها درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را بیش از پیش جلو می‌برد.

جیمز راسکین، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، پس از جلسه شهادت مولر گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای حقیقت و امکان برقراری عدالت در کشور بود، زیرا در نهایت آمریکایی‌ها دیدند که مولر، بازرس ویژه از چه چیزی دارد صحبت می‌کند».

جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، نیز کمی پس از جلسه استماع مولر در مقابل دو کمیته ویژه این مجلس گفت کمیته او در دو روز آینده به دادگاه مراجعه خواهد کرد. نادلر توضیح داد این کمیته به منظور تنظیم احضاریه علیه «دان مکگن» مشاور پیشین کاخ‌سفید به آنجا خواهد رفت و از دادگاه موارد محاکمه در ارتباط به تحقیقات مولر را درخواست خواهد کرد.

مکگن که در تحقیقات مولر یک شاهد ستاره‌دار بود از حضور در کمیته قضایی مجلس نمایندگان سرباز زده است.

دموکرات‌ها امیدوارند که شهادت مولر در کمیته قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان که به اطلاع مردم رسانده شد سبب تحریک افکار عمومی شده و آغاز تحقیقات در خصوص رئیس‌جمهور شود.

با این حال واکنش دونالد ترامپ به این موضوع کاملا متفاوت بود. او پس از جلسه هفت ساعته شهادت مولر در مجلس به خبرنگاران گفت: «این یک روز بزرگ برای حزب جمهوریخواه بود و می‌توانید بگوید یک روز بزرگ برای من بود، اما خودم حتی نمی‌خواهم این را هم بگویم». رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با گفتن این که «دموکرات‌ها هیچ چیز نداشتند» جمله معروف خود در خصوص تحقیقات مولر را تکرار کرد که اتهام دخالت روسیه در انتخابات «تعقیب توهمات» است.

مولر روز گذشته در جلسات استماع کمیته قضایی و همچنین کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور حضور یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار