مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۴ درصدی تلفات جاده‌ای در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در سال ۹۷ با افزایش ۵۸ درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های استان به ۱۹۶ نفر رسید که یک آمار تامل‌برانگیز است، گفت: در سه ماهه اول امسال نیز با ثبت ۳۸ فقره تصادف جاده‌ای تعداد کشته‌های استان به ۵۸ نفر رسید که ۲۴ درصد افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

وی شاخص بهره‌مندی این استان را از بزرگراه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ کیلومتر اعلام و گفت: این شاخص در کشور ۲۲ کیلومتر است که امیدواریم با پیگیری همه مسئولان در این حوزه شاهد افزایش احداث بزرگراه‌ها در اردبیل باشیم.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل فعالیت ۶۲ سامانه ترددشمار و ۲۴ سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای را یادآور شد و افزود: تعداد متوفیان محور سه راهی مشگین‌شهر تا سربند در سه ماهه امسال ۱۰ نفر و سربند تا پارس‌آباد ۹ نفر بوده که در این مسیر ۱۵۹ کیلومتری که روزانه ۱۰ هزار تردد به ثبت می‌رسد عمده تصادفات رخ به رخ اتفاق افتاده است.

رحمتی شناسایی و حذف ۲۵ مورد نقطه حادثه‌خیز در محور‌های مواصلاتی استان را خاطرنشان کرد و گفت: نیمی از این نقاط پرحادثه رفع شده و یا در مرحله رفع ایراد است و مابقی نیز در مرحله شناسایی و طراحی برای اصلاح قرار دارد.

وی بیان کرد: در کنار افزایش دوربین‌های نظارتی سعی می‌کنیم در دو ماه تابستان با افزایش گشت‌های کنترلی و نظارتی از میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای بکاهیم.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: ۶۵ درصد علت تامه تصادفات در استان انحراف به چپ، سپس سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بوده به طوری که در محور‌های شمالی استان اردبیل تردد ماشین آلات کشاورزی و خوردو‌های سنگین زمینه وقوع تصادفات را در سبقت‌های غیرمجاز به وجود آورده است.

رحمتی با بیان اینکه ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای به دلیل ضربه شدید به سر روی داده که ۷۵ درصد تلفات در محل فوت و ۱۷ درصد نیز در بیمارستان به ثبت رسیده است، از تلاش‌های همه دستگاه‌ها، رسانه و به ویژه صداوسیمای مرکز اردبیل در امر فرهنگ سازی رانندگی و پخش مکرر کلیپ‌های ایمنی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۶۲ سامانه ترددشمار در جاده های اردبیل

برچسب ها: راهداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.