معاون پژوهش وفناوری وزیرعلوم:

بیست هزار شرکت دانش بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه افزایش می یابد

معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم گفت : با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد شرکت های دانش بنیان به بیست هزار شرکت خواهد رسید .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی وزارت علوم دکتر محمدمهدی نژاد نوری در مراسم افتتاح پارک علوم وفناوری اساتان هرمزگان گفت : بیش از سه هزار شركت دانش بنیان در پاركهای علمی و فنی آوری كشور فعالیت دارند و با توجه به قانون حمایت از شركت های دانش بنیان این تعداد تا پایان برنامه پنجم توسعه به 20 هزار شركت افزایش می یابد .
وی در ادامه افزود : انتظار داریم كه اساسنامه و آیین نامه اجرایی كه لازمه فعال سازی قانون حمایت از شركت های دانش بنیان است هرچه زودتربا حساسیت و اولویت منطبق با قانون تصویب و ابلاغ شود.
معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم با اشاره به ارتباط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی با صنعت و جامعه اظهار داشت : یکی از بهترین موقعیت ارتباط پژوهشگران با صنعت و جامعه و حل مشکلات کشور، پارک های علم و وفناوری هستند واین مكانها بهترین فرصت برای نخبگان و مبتكرین است تا بتوانند كارهایشان را به محصول نهایی تبدیل كنند.
وی با اشاره به قانون حمایت شرکت های دانش بنیان گفت: با تصویب نهایی شركت های دانش بنیان و پرداخت حق عضویت ها و همچنین حمایت های مالی دولت ، برنامه ریزی های بعمل آمده در خصوص راه اندازی شركت های دانش بنیان در برنامه پنج ساله و افق 1404 عملی خواهد شد.
وی ابراز امیدواری كرد كه این شركتها بتوانند با استفاده از اعتبارات صندوق و معافیت های كه در قانون دیده شده ، ضمن راه انداختن كسب و كار مناسب در ابعاد فن آوری به گونه ای پیشرفت كنند تا اهداف پیش بینی شده در چشم انداز 1404 حدود 10 سال زودترمحقق شود. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار