معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌ها در ۳ ماه اول امسال با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری منجر به مصالحه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: در ۳ ماه نخست امسال بیش از هزار و ۴۹۰ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در استان ارجاع شده است که ۸۱ درصد از آن با تلاش مشاوران و مددکاران منجر به مصالحه شده است.

سرهنگ اشرفی افزود: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مشکلات خانوادگی با ۳۹ درصد بوده که خدمات مشاوره رایگان در چندین جلسه به مراجعان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: دادن مشاوره فعال در مناطق پرخطر و آموزش مهارت‌های زندگی، نحوه حل مشکلات بین فردی و تعارضات خانوادگی برای کمک به پیشگیری از جرایم و افزایش اعتماد عمومی و جلب بستر‌های مشارکتی یکی از ابزار‌های مهم پلیس در حزوه مشاوره است به طوری که در بهار امسال ۴۷ جلسه آموزشی در جوامع هدف (مدارس-مساجد و کانون‌های فرهنگی) برگزار و در مجموع بیش از ۲ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری کلانتری‌ها در زمینه‌های مختلف روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی و انتظامی همه روزه در ساعات اداری به مراجعان خدمات می‌دهد.

به گفته سرهنگ اشرفی، شهروندان در صورت نیاز به خدمات مشاوره با مراجعه به مرکز مشاوره و یا دوایر مددکاری کلانتری‌ها و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۲۱۸۲۱۱۷۱ از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ک

ارجاع بیش از هزار و ۴۹۰ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.