کتاب "بر آستان ارادت" شامل مجموعه‌ای از اشعار آیینی تا قرن دهم است که توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، این کتاب به معرفی و ارائه ۳ گونه ادبی از جمله "سلام‌نامه"، "صلوات‌نامه" و بیان مجموعه‌ای از اشعار آیینی در کتاب "بر آستان ارادت" "وداع‌نامه" می‌پردازد که شامل اشعار آیینی متعلق به پیش از قرن دهم هجری است که پاره‌ای از آن‌ها در نسخ خطی وجود دارد.
 
کتاب "بر آستان ارادت" دربردارنده اشعار آیینی از شعرایی از جمله حسن کاشی، سلیمی تونی، پیر جمال اردستانی، قاسم انوار، فضولی بغدادی، امیر شاهی سبزواری، آذری اسفراینی، نظام استرآبادی و… در رسای ائمه معصومین (ع) و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است که توسط زهرا پارساپور و اکرم اکرمی گردآوری شده است.

"سلام‌نامه"، "صلوات‌نامه" و "وداع‌نامه" زیرگونه‌هایی از شعر شیعی است که قرن‌ها پیش جایگزینی شیرین و دلنشین برای زیارتنامه‌های متداول عربی در میان ایرانیان بود و شاعران فارسی زبان با عشق و اخلاص گاه در آستانه ورودی بارگاه معصومین (ع) فی‌البداهه این اشعار را سروده‌اند و معماران هنرمند پاره‌ای از آن ابیات را بر پیشانی بارگاه حضرتشان نشانده‌اند.

کتاب "بر آستان ارادت" در شمارگان هزار نسخه، قطع رقعی منتشر شده و در فروشگاه‌های به‌نشر در سراسر کشور با قیمت ۱۵۰ هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام//ف.س

انتشار کتاب "بر آستان ارادت" توسط آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.