سفیر ایران در مینسک: لزوم افزایش فعالیت بخش خصوصی دو کشور/ رئیس اتاق بازرگانی بلاروس: لزوم توجه برای رسیدن به تراز تجاری یک میلیارد دلاری بین طرفیناین همایش با حضور نمایندگان طرفین در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحیه این همایش تجاری که با حضور مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران و سایر اعضاء هیات تجاری کشورمان، ولادیمیر الاخویچ رییس اتاق بازرگانی بلاروس، مصطفی اویسی سفیر ج. ا. ایران در بلاروس، یوری لازارچیک سفیر ج. بلاروس در ایران و دیمیتری کورچیک معاون وزیر صنایع بلاروس و همچنین تجار و صاحبان صنایع بلاروس در محل اتاق بازرگانی مینسک برگزار گردید دو طرف متقابلا ظرفیت‌های همکاری‌های تجاری و اقتصادی موجود و موانع توسعه روابط را مورد گفتگو و بررسی قرار دادند.

اویسی در سخنرانی خود ضمن اشاره به توسعه مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی دو کشور و همچنین حمایت صریح روسای محترم جمهور و دولت‌های متبوع ایران و بلاروس از تبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین، لزوم افزایش فعالیت و تحرک بخش خصوصی طرفین و آمادگی کامل سفارت ج. ا. ا در بلاروس برای مساعدت و حمایت‌های همه جانبه از تجار ایرانی و بلاروسی را مورد تاکید قرار داد.

رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در سخنانی به امکان دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری همسایگان ج. ا. ا از طریق ایران و عدم تناسب سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور با سطح روابط خوب سیاسی و ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشورمان، خواستار توجه بیشتر بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور شد.
 
در ادامه ولادیمیر اولاخویچ رییس اتاق بازرگانی بلاروس نیز خواستار توجه و تلاش مضاعف بخش‌های مرتبط جهت نیل به سطح تراز تجاری یک میلیارد دلاری مبتنی بر گفتگو‌های مقامات عالیرتبه دوکشور گردید.
 
همچنین در ادامه این همایش برخی از تجار و بازرگانان حاضر نقطه نظرات و راهکار‌های مدنظر خود را درخصوص افزایش سطح تبادلات تجاری مطرح نمودند.
 
در پایان این همایش تجار و بازرگانان دو کشور در حوزه‌های تخصصی خود بصورت دوجانبه راهکار‌های همکاری‌های مورد علاقه و مرتبط را بررسی کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، بلاروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار