فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: یک باند آدم‌ربایی از استان‌های مجاور شرقی که اواخر اردیبهشت ماه امسال نقشه ربودن فرزندی از اهالی شهرستان کرمان را جهت اخاذی کشیده و اجرا کردند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عبدالرضا ناظری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دستگیری باند آدم‌ربایی در استان اظهار داشت: در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری یک باند آدم‌ربایی از استان‌های مجاور شرقی ما نقشه ربودن فرزندی از اهالی شهرستان کرمان را جهت اخاذی می‌کشند.

ر‌هایی کودک ۸ ساله کرمانی از چنگال آدم ربایان

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح ۳۰ اردیبهشت ماه پسر بچه ۸ ساله سوار سرویس مدرسه می‌شود که این خودرو توسط آدم‌ربا‌ها سرقت می‌شود و به حاشیه شهر می‌روند و ماشین را تعویض و کودک را در صندوق عقب ماشین قرار می‌دهند.

ناظری عنوان کرد: این آدم‌ربایی ابتدا توسط یک زن و دو مردم انجام می‌شود و در این زمینه رابطی هم وجود داشته که بعد از انتقال این کودک به شهرستان‌های شرقی استان کرمان و بعد از انجا به استان شرقی همجوار انتقال داده می‌شود و این کودک به مدت ۲۸ روز در استان شرقی همجوار توسط عواملی که از قبل آنجا سپرده بودند نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی بلافاصله بعد از اعلام آدم‌ربایی با دستور مقام قضائی بلافاصله وارد اقدامات اطلاعاتی شدند و بعد از انجام کار‌های فنی و اطلاعاتی افراد این باند شناسایی شده و به دلیل اینکه خطری برای کودک وجود داشت ابتدا نسبت به آزادسازی گروگان ۸ ساله از دست آدم‌ربایان اقدام صورت گرفت.

ناظری بیان داشت: بلافاصله با اقدامات عملیاتی در استان‌های مختلف که این افراد مخفی شده بودند مخفیگاه‌های آن‌ها شناسایی و با اخذ نیابت قضائی آن‌ها دستگیر شدند، این پرونده توسط پلیس آگاهی تکمیل و در اختیار مراجع قضایی برای برخورد قاطع و قانونی با این افراد قرار داده شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این گروه آدم‌ربایی در ابتدا از خانواده این کودک درخواست ۵۰۰ سکه بهار آزادی که حدود ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بود را در قبال آزادی کودک کرده بودند و نزدیک ۷۰ سکه بهار آزادی تحویل آدم‌ربا‌ها شده بود که بعد از دستگیری این افراد ماشین و وسایلی که با این سکه‌ها خریداری شده بود به این خانواده بازگردانده شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دستگیری باند آدم‌ربایی کودک ۸ ساله کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.