معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه شش هزار انشعاب کانکس‌های مناطق زلزله زده استان باید جمع‌آوری شود، گفت : تاکنون ۱۰ میلیارد تومان هزینه آب رایگان مناطق زلزله شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا داوودی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان مبنی بر قطع خدمات رایگان آب و برق کانکس‌های مناطق زلزله زده از ۲۰ خرداد با هدف جمع‌آوری این کانکس‌ها، گفت : حدود شش هزار کانکس داریم که باید انشعاب آن‌ها جمع‌آوری شود.

وی گفت : این شش هزار انشعاب مربوط به کانکس‌های منازل تعمیری است که کار تعمیرات آن‌ها انجام شده و کانکس‌های تخریبی و مستاجران در اولویت بعدی هستند.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه طی این مدت انشعاب حدود ۸۰۰ کانکس سرپل ذهاب قطع شده که البته مقاومت بسیار زیادی از سوی مردم در برابر جمع‌آوری انشعاب آب صورت می‌گیرد.

داوودی با بیان اینکه دیگر امکان تامین آب رایگان برای مناطق زلزله زده وجود ندارد، تاکید کرد: در این ۲۰ ماه که آب رایگان در اختیار مناطق زلزله زده بوده حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه بابت آب رایگان متحمل شدیم.

وی از هزینه ۱۰ میلیارد تومانی که برای نصب انشعابات آب و سایر موارد در ابتدای ایام وقوع زلزله در نقاط شهری انجام شد هم یاد کرد و افزود: به علاوه به دلیل تخریب و بازسازی‌ها بسیار از خطوط و انشعابات ما آسیب دید که برای خرید کنتور و لوازم انشعاب هم نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی معتقد است، با مجموع این هزینه‌ها دیگر امکان ارائه آب رایگان به شهر‌های زلزله زده وجود ندارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیامد‌های رایگان بودن آب در مناطق زلزله زده هم یاد کرد که مهمترین آن عدم مدیریت مصرف آب است و گفت: در این مدت بیش از ۲۰ درصد افزایش مصرف آب در شهر‌های زلزله زده نسبت به شرایط عادی داشتیم که در برخی فصول از ۲۰ درصد هم بسیار فراتر می‌رفت.

داووی اضافه کرد: در برخی موارد از آب شرب برای ساخت و ساز‌ها استفاده می‌شد که مصرف را بیشتر می‌کرد .

 

 

انتهای پیام/د

۱۰ میلیارد تومان هزینه آب رایگان مناطق زلزله شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.