مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با توجه به اقدامات صورت‌گرفته، بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال قطعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در جلسه ستاد سامان دهی و مدیریت تردد زائران از مرز خسروی در پایانه بین المللی این مرز با بیان اینکه ۲۰ میلیون زائر از کشورمان عازم عتبات عالیات می‌شوند، گفت : جهان از این حضور پرشور در حیرت است.

او با اشاره به انجام آمادگی‌های لازم برای تردد زوار اربعین گفت: امسال با حمایت‌های مقام معظم رهبری، عزم و اراده‌ای جدی در ستاد اربعین برای بازگشایی مرز خسروی صورت گرفته و تلاشمان این است که یک ماه قبل از اربعین این مرز بازگشایی شود.

او  افزود: به یاری خدا با توجه به اقدامات صورت گرفته بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال قطعی است.

صفوی تاکید کرد: به فضل الهی مردم استان کرمانشاه با قلب‌های لطیف و مهربانی که دارند امسال میزبان زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام خواهند بود.

او به امکانات و زیرساخت‌های مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: مسیر خسروی از نظر زیرساخت، آمادگی کامل برای پذیرایی و میزبانی و تردد زائرین را دارد.

صفوی به تلاش‌های استاندار کرمانشاه برای بازگشایی مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: مردم مومن و عاشورایی کرمانشاه باید امسال خانه‌های خود را آماده پذیرایی از زائرین امام حسین (ع) کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: نیرو‌های مسلح ما سربازان امام زمان (عج) و امام حسین (ع) هستند و امنیت هر دو طرف مرز برای تردد زائرین را آماده می‌کنند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: هم اکنون امنیت و شرایط لازم در مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات وجود دارد و از طرف عراق نیز قول‌های مساعدی داده شده و به طور یقین امسال یک ماه قبل از اربعین مرز خسروی بازگشایی می‌شود.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: امروز توفیقی بود در منطقه صفر مرز خسروی در جلسه ستاد اربعین حضور پیدا کردیم و بعد از ۲ سال کار‌های اساسی و زیربنایی که در این منطقه انجام شده امروز هم از نظر پایانه‌ها و اسکان خودرو‌ها برای مسافران، کرمانشاه به بغداد نزدیکترین و سهل‌ترین مسیر برای تردد زائران به عتبات عالیات است.

وی اظهار داشت: دولت، مسئولان، نیرو‌های مسلح ایران و وزارت کشور تجهیزات و راحتی مسافران را در مرز خسروی فراهم کرده و آن سوی مرز نیز طرف عراقی قول‌های مساعدی را به دولت ایران داده که امید داریم یک ماه قبل از اربعین شاهد بازگشایی مرز برروی زائران عتبات عالیات باشیم.

وی عنوان کرد: بازگشایی مرز خسروی یک نوع همدلی است و از نظر مسائل اقتصادی، فرهنگی و امنیت به نفع ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق است.

مشاور فرمانده کل قوا گفت: ما هم منطقه و هم مردم کرمانشاه را می‌شناسیم که شجاع و مهمان نواز هستند وان شاالله امسال زائران هفت استان غربی شامل حدود یک میلیون زائر از این مسیر خسروی به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند و ما هم مردم را در کنار حرم اباعبدالله الحسین (ع)، چون قصد سفر را داریم مردم را زیارت می‌کنیم .

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی تبدیل به یک مطالبه عمومی برای کل مردم استان شده است، گفت: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند نشاط و امیدواری میان مردم مناطق زلزله‌زده که عمدتا مرزنشین هستند ایجاد کند و تا اندازه‌ای از غم آن‌ها بکاهد.

بازوند افزود: اقدامات لازم برای آماده سازی مرز خسروی جهت تردد زوار اربعین انجام شده است.

انتهای پیام/د

اربعین در افکار عمومی جهان تاثیرگذار و در دنیا بی نظیر

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
بیاری خدا