دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: نهی از منکر تنها به تار مونیست بلکه یک حرکت جهان شمول است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نهی از منکر تنها به تار مو نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان مهدوی ظهر امروز در نشست دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرای استان فارس، اظهار داشت: مهم‌ترین معروف‌ها اجرای قانون است و در این مورد اجرای نظارت برقانون در جایگاه مناسبی نیست و مورد بی توجهی قرارگرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف ونهی از منکر برای مردم زبانی و توام با مهربانی باشد و برای مسؤولان با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی مطالبه‌گری و محکم مبتنی بر نظارت قانون اجرا شود، افزود: قانون اصل ۴۲۷ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگ که ۱۴ سال از آن می‌گذرد مربوط به برنامه‌ریزی برای عفاف و حجاب در کشور و نیز ۲۷ سازمان تعریف شده است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان کرد: بدحجابی و کشف حجاب زمینه ساز گناه است و تنها اداری که در آن تفکیک جنسیتی رعایت می‌شود استانداری است که باید مورد تقدیر قرارگیرد.

مهدوی تصریح کرد: مشکل اقتصادی مسیری را برای سرمایه‌گذار و کارگاه‌های کوچک و زود‌بازده ناهموار کرده و جوابی که باید به ارباب و رجوع در مدت نیم ساعت اداده شود با بازده زمانی یک هفته‌ای انجام می‌شود که این روند از دیگر مصدایق نهی از منکر است.

وی بیان داشت: در کشور کمبود قانون نداریم، ولی بسیاری گله‌مند هستند که قانون برای نظارت بر باغ‌ها نداریم و در این راستا قانون به صراحت می‌گوید اگر تخلفی مشاهده گردید باید درمدت ۲ سال پلمپ شوند، ولی بعضی از دستگاه‌ها رعایت نمی‌کنند.

مهدوی در پایان خواستار احیای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه ها شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به سامان هر چه بیشتر کشور کمک خواهد کرد و آن را در صراط مستقیم حفظ خواهد داد.
انتهای پیام/م

نشست دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.