دانشگاه پیام نور ایران و وزارت تحصیلات عالی افغانستان طی مراسمی در تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه پیام نور ایران و وزارت تحصیلات عالی افغانستان تفاهمنامه همکاری امضا کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه پیام نور ایران و وزارت تحصیلات عالی افغانستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

«علی ناصحی»، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با «فرهاد شهیدزاده» رئیس عمومی انسجام امور آکادمیک وزارت تحصیلات عالی افغانستان در تهران گفت: سابقه تعامل همه جانبه دو کشور از قدمتی طولانی برخوردار است و ایران و افغانستان با فرهنگ و آئین مشترک می توانند در زمینه های علمی نیز بیش از پیش همکاری کنند.

به گفته ناصحی دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در سه دهه فعالیت خود، توانسته است بسترهای تحصیلی را در سراسر ایران فراهم کند.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور با اشاره به نمایندگی های دانشگاه پیام‌نور در خارج از ایران نیز گفت: دانشگاه پیام نور علاوه بر کابل که در افغانستان خدمات گسترده علمی و آموزشی ارائه داده است، دارای ۴۱ نمایندگی در پنج قاره دنیا بوده و از ۶۸ کشور جهان نیز دانشجو پذیرفته است.

شهیدزاده نیز با استقبال از همکاری مشترک با دانشگاه پیام‌نورایران گفت: ایران و افغانستان ویژگی های فرهنگی و ملی مشترکی دارند که باید از آن در جهت گسترش همکاریهای علمی دوکشور استفاده کرد.

به نوشته رادیو دری، رئیس عمومی انسجام امور آکادمیک وزارت تحصیلات عالیه افغانستان افزود: استفاده از ظرفیتهای دانشگاه پیام نور ایران برای دانشگاه های افغانستان مهم و بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.