عضو کمیسیون شوراهای گفت: طی چهار دوره انتخابات شورایاری‌ها در کشور برگزار شده و هیچکسی به آن اعتراضی نکرده است، همه که نمی‌توانند قانونگذار باشند.

کسی به برگزاری ۴ دوره انتخابات شورایاری‌ها اعتراضی نداشته است/ همه قانونگذار نیستندقاسم میرزایی‌نیکو عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در کشور، گفت: شوراها براساس اصل صدم قانون اساسی می‌توانند وضع قوانین و مسایل خاص خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رویه اجرای یک حرکت می‌تواند تبدیل به یک قانون شود، افزود: طی چهار دوره انتخابات شورایاری‌ها در کشور برگزار شده و هیچکسی به آن اعتراضی نکرده است، همه که نمی‌توانند قانونگذار باشند زیرا قانونگذار مشخص کاملا مشخص است.

میرزایی‌نیکو تصریح کرد: سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نمی‌تواند به وزارت کشور و رسانه‌ها اعلام کند، انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است بلکه وی باید براساس قانون طی یک بازرسی، گزارشی را تهیه و به قوه قضاییه ارائه کند و از رئیس دستگاه قضا بخواهد جلوی این انتخابات را بگیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: رئیس قوه قضاییه هم می‌تواند در نشست سران قوا به موضوع رسیدگی کرده تا حل شود. 

وی با تاکید براینکه شورایاری‌ها یک روش، مشاوره و همکاری بوده است، گفت: اگر انتخابات شورایاری‌ها به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شد باید براساس قانون از مراحل کمیسیون شوراها و مجلس می‌گذشت اما این انتخابات سراسری نیست و تنها در یک محدوده به شکل پایلوت انجام می‌شود.

میرزایی‌نیکو با اشاره به اینکه هیئت دولت هم درباره انتخابات مصوبه دارد، اظهار کرد: وزیر کشور می‌تواند انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار