ساعدی حذف پمپاژ آب در مناطق شمال و شمال غرب تهران و قرار گرفتن فیلتر تصفیه خانه بر روی سازه مخزن را از ویژگی‌های شاخص تصفیه خانه ششم تهران برشمرد.

پاینده/تصفیه خانه ششم می‌تواند پوشش جمعیتی بیش از 3 ونیم میلیون نفر را انجام دهد/ عمر مفید خروج انتقال آب تهران به پایان رسیده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عادل ساعدی مجری تصفیه خانه ششم تهران در نشست پیش از بازدید اعضای شورای شهر تهران از این تصفیه خانه گفت: طرح تصفیه خانه شامل تونل ۳۰ کیلومتری است که از سد امیرکبیر شروع می‌شود و به تصفیه خانه انتقال پیدا می‌کند.

او افزود: ساختمان با ۴۰ درصد تجهیزات تصفیه خانه تکمیل شده است و تنها به علت کسری بودجه تکمیل و بهره‌برداری از این طرح با تأخیر افتاده است.

مجری تصفیه خانه ششم تهران با اشاره به اینکه کار مطالعاتی احداث این تصفیه خانه از سال ۸۱ آغاز شده است، گفت: سیستم انتقال آب تهران از غرب از طریق خطوطی که عمر مفید آ‌ها به اتمام رسیده است، انجام می‌شود که اگر حادثه‌ای مانند زلزله رخ دهد، جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر با قطع آب شرب درگیر می‌شوند و این موضوع تهدیدی جدی است.

ساعدی گفت: مطالعات انجام شده ما را بر این داشت تا تونلی را برای تصفیه خانه احداث کنیم که در بحث پدافند غیرعامل نیز در مواقع بحران تهدیدی متوجه آن نباشد.

مجری تصفیه خانه ششم تهران گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد طالقان انتقال آب داریم که به دلیل محدودیت‌های خطوط انتقال نمی‌توانیم اتصال را برقرار کنیم و بیشترین فشار را به آب‌های زیرزمینی وارد می‌کنیم.

ساعدی با برشمردن اهداف این طرح گفت: با بهره‌برداری از تصفیه خانه ششم، امکان انتقال کامل حقابه تهران از منابع برقی، بازرسی و بررسی و اصلاح سیستم‌ها، آبرسانی به مناطق با ارتفاع بالاتر از رقم‌های تحت پوشش تصفیه خانه غرب، آبرسانی به مناطق گسترش یافته و افزایش ظرفیت تصفیه آب فراهم می‌شود.

مجری تصفیه خانه ششم تهران گفت: در حال حاضر تخصیص آب شرب از سد امیرکبیر از طریق ۲۵ کیلومتر مسیر روان به تصفیه خانه ۱ و ۲ انتقال پیدا می‌کند.

ساعدی با بر شمردن ویژگی‌های شاخص تصفیه خانه ششم تهران گفت: ظرفیت ۱۵ متر مکعب بر ثانیه با پوشش جمعیتی بیش از ۳ و نیم میلیون نفر، حذف پمپاژ آب در مناطق شمال و شمال غربی تهران، قرار گرفتن فیلتر تصفیه خانه از ویژگی‌های مهم این طرح است.

ساعدی در توضیح اعتبار کل پروژه گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تنها ۱۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه این ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه را درگیر کرده است که امیدواریم بتوانیم با تأمین ۱۵۰ میلیارد تومان کسری بودجه، هر چه سریع‌تر تصفیه خانه ششم را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار