رئیس بانک مرکزی گفت: پرونده ۸ نفر از دانه درشت‌ها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است که رقم‌های چند هزار میلیاردی دارند.

پرونده ۸ بدهکار دانه‌درشت در بانک مرکزی در حال بررسی استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسئله رمزارز‌ها در کمیسیون اقتصادی بحث شده و تصمیماتی در این موضوع گرفته شد، ولی همانطور که قبلا هم بنده گفتم و وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند؛ باید در دولت بررسی شود، زیرا پیچیدگی‌های زیادی دارد.

وی افزود: امروز در هیئت دولت در این زمینه بحث و گفتگو صورت گرفت و قرار شد بررسی کنیم که آیا آثار آن در اقتصاد کشور و روابط تجاری چیست و چقدر می‌توان بر آن تکیه کرد. تا در دولت جمع‌بندی نشود نمی‌شود درباره آن به‌صورت نهایی سخن گفت و اطلاع‌رسانی در این زمینه بعد از تصمیم‌گیری انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بدهکاران بانکی گفت: موضوعی که دیروز در مجلس تصویب شد، با هماهنگی بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت و مجلس هم نظرات بانک مرکزی را در آن تأمین کرد. امیدواریم کمک خوبی برای کسانی که بدهی‌های معوق دارند و یا در نحوه محاسبه سود آن‌ها ایرادی وجود دارد، باشد. البته این مصوبه فقط برای بدهی‌های کمتر از دو میلیارد تومان است که تعیین تکلیف شدند.

همتی ادامه داد: مسئله بدهکاران عمده با مصوبه اخیر فرق دارد، حدود ۷ تا ۸ نفر از دانه درشت‌ها هستند که پرونده آنها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است و آنها رقم‌های چند هزار میلیاردی دارند. در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم معاون اول رئیس جمهور دستور دادند که گزارشی تهیه شود و در جلسه بعد مطرح خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت اجناس کاهش نیافته است، تاکید کرد: ارز در یک شرایط باثباتی قرار دارد و امیدوارم این روند ادامه یابد، اما چسبندگی در قیمت کالا‌ها وجود دارد و باید صبر کنیم تا قیمت کالا‌ها به تدریج کاهش یابد و مقاومت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد. این ادعا هم درست نیست، چون ارز نیمایی کمی بالا رفته است، قیمت کالا‌ها پایین نمی‌آید،  متاسفانه حتی کسانی که از نیما ارز گرفته بودند قیمت محصولات خود را با قیمت آزاد عرضه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
ببينيم و تعريف کنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
خواهشا این راهم بگید به که مسئول ارتباط داشتند که اینقدر پول گرفتند همینجوری باید اون مسئول را درمیان میدان دار زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
چطور چند هزار میلیارد بدهی دارن
آخرین اخبار