امیر عبدوس گفت: باهدف کمک به ارتقای محیط‌زیست ١١ واحد صنعتی استان سمنان در فهرست صنایع آلاینده ثبت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر عبدوس مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در اداره کل محیط‌زیست سمنان، ضمن بیان اینکه رعایت استاندارد‌های زیست‌محیطی، سلامت مردم و طبیعت بر همه واحد‌های تولیدی واجب است، گفت: حساسیت‌های اداره کل محیط زیست نسبت به رعایت اصول و قوانین زیست‌محیطی منجر به وارد شدن ۱۱ واحد صنعتی آلاینده به فهرست واحد‌های آلاینده کشور در سال جاری شد.

وی افزود: بر اساس قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، واحد‌های تولیدی آلاینده محیط‌زیست که استاندارد‌ها و ضوابط حفاظت از محیط‌زیست را رعایت نمی‌کنند به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به‌عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان گفت: شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی از سوی واحد‌های تولید در سطح استان دستیابی به استاندارد‌های زیست‌محیطی است.

عبدوس ادامه داد: این استاندارد‌ها با ایجاد و راه‌اندازی سیستم‌های کنترل آلودگی بهینه‌سازی سوخت مصرفی، راه‌اندازی تصفیه‌خانه یا استفاده از فیلتر‌های خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند و غیره است.

وی افزود: تا زمانی که موارد مذکور توسط واحد‌های صنعتی ۱۱ گانه مذکور که در فهرست صنایع آلاینده وارد شده و می‌بایست از این پس مالیات گزاف تری بدهند، رعایت مشوند، واحد پاک محسوب نخواهند شد و یک درصد از تمام فروش کارخانه را می‌بایست بپردازند.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان گفت: قرار گرفتن در فهرست آلایندگی نتیجه آزمایش‌ها و نمونه برداری آزمایشگاه‌های معتمد محیط‌زیست و آزمایشگاه مرکزی اداره کل و تلاش کارشناسان است که اسناد را دریافت کرده و برای اقدام تنظیم می‌کنند.

عبدوس افزود: در این دوره از بازرسی‌ها به تمامی واحد‌های تصفیه دوم روغن و سایر واحد‌هایی که پسماند‌های ویژه صنعتی خود را مدیریت کرده اخطار داده می‌شود چنانچه تا پایان شهریور ماه نسبت به مدیریت پسماند‌های ویژه اقدام مناسب مطابق با استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست به عمل نیاورند نام آن‌ها در فهرست صنایع آلاینده سه‌ماهه دوم به سازمان امور مالیاتی اعلام و مشمول پرداخت این عوارض خواهند شد.

انتهای پیام / م

شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استاندارد‌های زیست‌محیطی است

برچسب ها: محیط زیست ، آلاینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.