مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع ۲۱ هزار جعبه ایمن در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی دهنوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: با تداوم طرح توزیع جعبه‌های ایمن در بین شهروندان اصفهانی، فاز دوم این طرح با توزیع در مراکز بهداشت و در میان بیماران خاص اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تعداد ۳۰ هزار جعبه ایمن دریافت و مراکز بهداشت شهید رضاییان و امام علی (ع) میزبان بیماران دیابتی جهت توزیع این جعبه بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این مرحله از توزیع، ۲۱ هزار جعبه نیز در مرکز بهداشت شماره دو اصفهان توزیع شده است.

او با اشاره به روند توزیع جعبه‌های ایمن در مراکز بهداشت، گفت: در این طرح، مراکز بهداشت مناطق مختلف، مسئولیت توزیع جعبه‌های ایمن را در بین جامعه هدف که همگی بیماران دیابتی هستند، بر عهده گرفته و در هنگام مراجعه بیمار به مرکز بهداشت، جعبه ایمن به همراه بروشور آموزشی تحویل وی می‌شود.

دهنوی با اشاره به علت انتخاب جامعه بیماران دیابتی جهت توزیع جعبه‌های ایمن، اظهار کرد: بیماران دیابتی به دلیل دامنه گسترده و همچنین سروکار داشتن با پسماند‌های ویژه مانند سر سرنگ و لانست قندخون مدنظر قرار گرفتند و به این ترتیب طرح توزیع جعبه‌های ایمن با هدف پوشش‌دهی جامعه بیماران دیابتی کلید خورده و هم اکنون در مراکز بهداشت سطح شهر در حال اجرا است.

او خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و در مدارس سطح شهر اجرایی و ۳۴۰ هزار جعبه ایمن در میان دانش آموزان توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خواستار مشارکت تمام شهروندان اصفهان در اجرای این طرح و کمک به موفقیت آن شد.

او ادامه داد: جعبه‌های ایمن برای ذخیره‌سازی اجزای ویژه پسماند‌های خانگی مانند سر سرنگ، تیغ، لانست، ژیلت و باتری در نظر گرفته شده و جداسازی این دسته از پسماندها، علاوه بر کمک به افزایش کیفیت کمپوست مصرفی در فضای سبز شهری و جلوگیری از انتقال عوامل میکروبی و باکترایی می‌تواند از آلودگی‌های خطرناک در شیرابه نیز بکاهد.

انتهای پیام/م

 

توزیع جعبه های ایمن در مراکز بهداشت اصفهان

برچسب ها: پسماند ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.