مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: هشت رقم انگور آبی و دیمی با سطح زیر کشت حدود ۶۰۰ هکتار در این شهرستان کشت شده است.

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال سطح زیر کشت انگور به ۵۹۹ هکتار رسیده که ۴۸۸ هکتار بارور و ۱۱۱ هکتار آن غیر بارور است و پیش بینی می‌شود با تولید بیش از ۱ هزار و ۴۸۰ تن از این محصول در مقایسه با پارسال افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه از این میزان ۲۵۲ هکتار آبی و ۲۳۶ هکتار دیم است، افزود: تولید محصول آبی ۱ هزار و ۸ تن و محصول دیم ۴۷۲ تن است.

کریمی عمده ارقام انگور دیم را رشه و آبی را خلیلی، حسینی، ریش بابا، دسته چین، مایانیو، کشمش سفید بی دانه و قرمز اعلام کرد و گفت: عمده انگور در مناطق دشت مهاباد، مناطق کوهستانی، دهستان منگور شرقی و کانی بازار است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: ارقام رشه منحصرا در مناطق دیمی کشت می‌شود این محصول با توجه به بی نیازی از نظر کیفیت با انگور رشه سردشت برابری و حتی بالاتر از کیفیت رشه سردشت است و اگر آبیاری شود کیفیت محصول پایین می‌آید.

او تصریح کرد: در صورت توسعه کشت محصولات دیمی می‌توان از فرسایش و تخریب منابع طبیعی جلوگیری کرد.

انتهای پیام / س خ 

تولید ۱ هزار و ۴۸۰ تن انگور در تاکستان‌های شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.