فتاح گفت: ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر باید در ساختمان جدید حضور داشته باشند.

ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی / نباید تمام ابعاد بنیاد مستضعفان را اقتصادی دیدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنیاد مستضعفان بنگاه ثروتی و اقتصادی نیست، گفت: بنیاد مستضفان یک بنیاد فرهنگی، انقلابی و اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود و در شرایط کنونی باید این بنیاد را به نحو احسن اداره کنیم.

وی اظهار کرد: باید بگونه ای در بنیاد عمل کنیم که هیچ ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد و من از همکاری دولت، مجلس، نهاد‌ها و مردم استقبال می‌کنم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد مستضعفان به تنهایی نمی‌تواند به رفع محرومیت کل کشور بپردازد و محرومیت‌زدایی درست در زمانی محقق می شود که همگان در این امر همکاری داشته باشند.

فتاح با اشاره به اینکه طی دو روز آینده همراه با رئیس برنامه و بودجه از آزادراه تهران – شمال بازدید خواهیم کرد، گفت: دولت و پیمانکاران در کنار هم این آزادراه را به پایان می رسانند.


بیشتر بخوانید: درخواست انگلیسی‌ها برای رفع توقیف نفتکش متخلف 


وی به برگزاری جلسه با اعضای ساختمان پلاسکو نیز اشاره کرد و گفت: ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر باید در ساختمان جدید حضور داشته باشند که البته سعی می‌کنیم جلسات متعددی را با اعضای این ساختمان و پلاسکو برگزار کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان توضیح داد: پلاسکو همان ساختمان قدیمی نیست و تلاش می‌کنیم در اولین فرصت در محل پلاسکو حاضر شویم و به زودی توضیحات شفافی در مورد ساختمان پلاسکو ارائه می‌دهیم، اما مطمئن باشید پلاسکو ساخته شده و آن را به مغازه داران آن تحویل می‌دهیم.

فتاح در مراسم معارفه خود هم با بیان اینکه از تمامی مدیران قبلی بنیاد مستضعفان برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته در بنیاد مستضعفان قدردانی می‌کنم گفت: خوشحال هستم که پرچم امانت را از آقای سعیدی کیا می‌گیریم و من در چند هفته اخیر تمامی اقدامات و فعالیت‌های بنیاد مستضعفان را مطالعه کردم و خوشبختانه تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در این بنیاد انجام شده است.

وی توضیح داد: عملکرد فعالیت‌های بنیاد طبق اساسنامه بوده است و تمامی اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در آن‌جا انجام شده است مطابق با اساسنامه بوده است.

فتاح با اشاره به اینکه امانتی را که من تحویل گرفته‌ام از آن انتظار می‌رود که کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و من سعی خواهم کرد از تجربیات گذشته استفاده کنم.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: در این دوره بنیاد کوچک‌تر شده و هلدینگ‌های آن از ۲۲ به ۱۲ رسیده است و خوشبختانه نسبت به دوره‌های قبل چابک‌تر شده است.

فتاح با اشاره به اینکه با فعالیت‌های بنیاد نا آشنا نیستم گفت: در طول این مدت با سعیدی کیا رفت و آمد داشتم و  به عنوان مأمور در این ساختمان اتاق جداگانه‌ای داشتم و فعالیت‌های خود را انجام می‌دادم.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: مجموعه بنیاد باید با همت، مدریت جهادی و والایی اداره شود و من شخصا تیم جوان استفاده خواهم کرد و تأکید ما بر جوان‌گرایی است، اما از تجربیات پیشکسوتان هم استفاده خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری باید مو به مو اجرا شود گفت: ممکن است برخی از کار‌ها در تعارض با نهاد انقلابی باشد، اما ما می‌توانیم کنار بایستیم در تعارض با نهاد انقلابی مشکلی ایجاد نشود.

فتاح اظهار کرد: در بنیاد نباید همه چیز را اقتصادی دید بلکه برخی از اقدامات هم باید در بعد اجتماعی و فرهنگی باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: عملکرد بنیاد بیش از انعکاس بیرونی بوده و باید حتما فعالیت‌های بیشتری را معرفی کنیم شفاف‌سازی و پاسخگویی حریف را در بنیاد مستضعفان تقویت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم با دولت رقابت کنیم گفت: حتما با دولت هماهنگ هستیم و موازی‌کاری با آن‌ها نخواهیم داشت.

فتاح تأکید کرد: برخی تصور می‌کنند با بخش خصوصی موازی‌کاری داریم، اما برعکس ما بخش عمده‌ای از پروژه‌ها را با بخش خصوصی تحویل خواهیم داد و مردم‌داری خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان به حضور جوان‌گرایی در حکم مقام معظم رهبری به رئیس بنیاد مستضعفان هم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا اصرار دارند که حضور جوانان پررنگ‌تر و جدی‌تر شود و به فرهنگ جهادی هم سفارش زیادی کرده‌اند و ما سعی خواهیم کرد بوی انقلاب امام و ارزش‌ها را در بنیاد مستضعفان بیشتر کنیم.

وی اظهار کرد: هیچ چیز پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود نداردو ما مالیات را پرداخت خواهیم کرد و تمام فعالیت‌های خود را شفاف‌سازی خواهیم کرد.

فتاح اظهار کرد: سود فعالیت‌های اقتصادی را از ۸ درصد باید بالا ببریم و حالا این سود را چکار باید کنیم بخشی از این سوددهی را در پروژه‌های آزادراهی اختصاص خواهیم داد یا آنکه به محرومان هم اختصاص بدهیم، اما باید این را یادمان باشد که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فقط بنیاد اقتصادی نیست بلکه بنیاد اجتماعی و فرهنگی هم است. باید تدبیر کنیم که محرومان و نیازمندان در اولویت هستند و رسیدگی به محرومان و بنیاد مستضعفان ضروری است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های موجود باید بیشتر استفاده کنیم و ما جای دولت را نمی‌گیریم متأسفانه برخی اعلام کرده‌اند که بنیاد مستضعفان خودش به تنهایی دولت است که در این بین یک اشتباه و غلو شده است. در بنیاد مستضعفان تنوع فعالیت‌ها بسیار زیاد است و ما توقع داریم که همه برای محرومیت زدایی پای کار بیایند.

وی تأکید کرد: بنیاد مستضعفان یک نهاد غیر دولتی نیست بلکه ما نهاد انقلاب هستیم و فعالیت‌های انقلابی زیادی را انجام می‌دهیم.

فتاح اظهار کرد: تمام پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل خواهیم کرد، اما برای پروژه‌های جدید تأمل بیشتری خواهیم داشت و من قول می‌دهم که هیچ پروژه در حال اجرایی را تعطیل نکنم.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان گفت: از املاک و دارایی‌های بنیاد با جدیت بیشتری محافظت می‌شود و ما برای انجام پروژه‌های جدید با هیئت امنا تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

پلاسکو همان ساختمان قدیمی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار