معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : در صورتی‌که مشکل تامین اعتبار وجود نداشته باشد، طرح آبرسانی بلندمدت به شهر "تازه‌آباد" سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیدمحسن رضوی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به طرح آبرسانی بلندمدت شهر تازه‌آباد، گفت : بر اساس این طرح آب مورد نیاز بلندمدت شهر تازه آباد از محل سد "آزادی" تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کار‌های این پروژه از چندی قبل آغاز شده، گفت : هم اکنون کار‌های اصلی احداث مخزن تقریبا به اتمام رسیده و ۸۵ درصد پیشرفت دارد و مطالعات تصفیه‌خانه نیز آغاز شده و کار تصفیه‌خانه تا اوایل سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

به گفته این مسئول، برای این طرح خط انتقال به طول ۴.۵ کیلومتر از سد آزادی در نظر گرفته شده که کار آن باقی مانده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره زمان اتمام کل طرح آبرسانی نیز یادآور شد: چنانچه مشکلی برای تامین اعتبار وجود نداشته باشد، پروژه آبرسانی بلندمدت تازه‌آباد سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.

رضوی برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز این پروژه را نیز با احتساب تصفیه‌خانه حدود ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی گفت: قرار است در قالب این طرح آبرسانی، در افق ۱۴۰۲۵ حدود ۹۰ لیتر در ثانیه آب برای ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهر تازه آباد تامین شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون آب شهر تازه آباد از چشمه محلی در این منطقه تامین می‌شود که برای افق بلندمدت ممکن است جوابگوی نیاز شهر نباشد.

رضوی یادآور شد: برای اکثر شهر‌های استان از جمله جوانرود، کرند، ریجاب، صحنه، کنگاور، هرسین، سنقر، اسلام آبادغرب، کرمانشاه و ... طرح‌های آبرسانی بلندمدت در برنامه داریم .

 

 

انتهای پیام/د

تامین آب مورد نیاز بلندمدت شهر تازه آباد از محل سد "آزادی"

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.