حاشیه رودخانه سفیدرود در حوزه استحفاظی شهرستان رشت مورد پایش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمزه عشوری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده و گزارش‌های مردمی و گشت و کنترل همکاران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سراوان، حاشیه رودخانه سفیدرود در حوزه استحفاظی شهرستان رشت مورد پایش و گشت و کنترل کامل قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به برداشت‌های غیر اصولی و غیرمجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه سفیدرود در حوزه استحفاظی شهرستان رشت و ایجاد کند و کاو‌ها و تغییر کاربری زمین‌های مجاور، به طور مستمر این مناطق تحت کنترل و پایش بوده و متخلفان با شدت و حدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

رئیس محیط زیست رشت اظهار داشت: بر اساس دستور دادستان به پاسگاه انتظامی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت، چند نفر از متخلفان در حین برداشت شن و ماسه دستگیر و ادوات جرم آنان شامل ۳ دستگاه کامیون کمپرسی خاور توقیف شد.

عشوری با بیان اینکه این متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: ماموریت یگان حفاظت اداره رشت و سرمحیط بانی سراوان، به منظور حفاظت از وضعیت اکولوژیکی و مورفولوژیکی رودخانه و ممانعت از هرگونه دخل و تصرف و تخریب محیط زیست به طور مستمر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

دستگیری متخلفان برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در رشت

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.