«خانم آقا» عنوان یک پروژه موسیقایی طنزگاه است که در آن مجموعه‌ای از ترانه‌های قدیمی اجرا و روایت می‌شود.

خانم آقا ترانه های قدیمی را از دوران قاجار روایت می کند

صابر قدیمی شاعر و طنزپرداز، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه  پروژه موسیقایی  طنزگاه جمعه  ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود، گفت: داستان‌ها در اجرای پروژه موسیقایی طنزگاه در یک قهوه خانه رخ می‌دهند و چند داستانک را دربرمی‌گیرند. در هریک از داستان‌ها به مواردی چون تهران قدیم، روابط خانوادگی و مسائلی از این دست پرداخته می‌شود.

وی افزود: همانطور که در پوستر مشخص است، خانم آقا عنوان طنزگاه است. در آن مجموعه‌ای از ترانه‌های قدیمی را که از دوران قاجار در شهر‌های مختلف رایج بوده است و اهالی موسیقی می‌نواختند، در قالب مجموعه داستانی اجرا و روایت می‌کنیم. از همه دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند؛ ورود برای عموم آزاد است.

این طنزپرداز به موضوعات مهم در برنامه طنزگاه اشاره و بیان کرد: ما در پروژه موسیقی طنزگاه به این مسئله اندیشیدیم که چرا بزرگان موسیقی ایران که همه از استادان زمان خود بودند، در شرایط زمانه خود آثاری عامیانه در حوزه موسیقی تولید می‌کنند که ریشه‌های طنز دارد. این یکی از مهمترین سوالاتی است که امیدوارم در پروژه طنزگاه به آن پاسخ بدهیم. در این پروژه می‌خواهیم علاوه بر نمایش بخشی از هویت موسیقایی هنرمندان ایرانی به سیر تحول ساخت و تولید ترانه‌ها و موسیقی‌های ایرانی با تکیه بر ضرب المثل‌ها و داستان‌های طنز و تلفیق آن با آهنگسازی امروز اشاره کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار